Öt dolog, amire szükséged van ahhoz, hogy női cégalapítóként boldogulj és sikeres legyél

Női cégalapítók: Emily Wright doTERRA alapító
 

Öt dolog, amire szükséged van ahhoz, hogy női cégalapítóként boldogulj és sikeres legyél

Doug Noll interjúja, megjelent az Authority Magazine-ban, 2024.02.05.

Copyright © Komáromi Szabolcs

A honlap tartalma, illetve oldalainak bármilyen alkotóeleme (szöveg, kép, stb.) Komáromi Szabolcs engedélye nélkül nem használható fel.

"Az öröm a küzdelemben rejlik. Nem a könnyű időkben fejlődünk. A küzdelemben fejlődünk. Voltak napok, amikor fel akartam adni. Az üzlet elég nagyra nőtt ahhoz, hogy könnyen megtehessem. Tudom azonban, hogy csak a töredéke lennék annak, aki ma vagyok, ha nem foglalkoznék szenvedélyesen azzal, hogy csodálatos hatást gyakoroljak a világ minden táján. Amikor képesek vagyunk elfogadni a fejlődés útját, akkor találjuk meg a beteljesülést. Ne keverjük össze a boldogságot az örömmel. A boldogság a külső eredmények függvénye. Az öröm a belső munka eredménye, amely a legmagasabb potenciálodhoz való felemelkedésből fakad. Keressétek az örömöt!"

"A női alapítókról szóló sorozatunk részeként volt szerencsénk interjút készíteni Emily Wrighttal.

A doTERRA, a világ legnagyobb illóolaj-gyártó cégének alapítója és elnöke, Emily fáradhatatlanul arra törekszik, hogy a világ legtisztább és leghatásosabb illóolajaihoz jusson, miközben felemeli a közösségeket azokon a területeken, ahol ezeket a termékeket előállítják. Teljes szívéből támogatja a doTERRA azon célját, hogy segítse a világ gyógyulását.

Emily és férje, Korey négy gyönyörű gyermek és három imádnivaló unoka nagyszülei. Ők az ő büszkesége és öröme. 

Mielőtt belevágnánk, olvasóink szeretnének egy kicsit jobban megismerni téged. Mesélnél nekünk egy kicsit a "háttértörténetedről"? Mi vezetett erre a bizonyos karrierútra? 

1998-ban ismerkedtem meg először az illóolajok világával. Fiatal, kétgyermekes anyuka voltam, aki a családja jobb ellátásának módját kereste. Egyik nap egy szomszéd kopogtatott be hozzám, hogy meséljen egy új cégről, amelyről hallott. Azt sem tudta, hogy mi az a cég, de volt egy olyan érzése, hogy ott kellene dolgoznom. Akkoriban semmit sem tudtam az illóolajokról, bár anyukám és nagymamám nagyon holisztikus és természetes módon közelítette meg az egészséget, így ismerkedtem a gyógynövényes és egyéb természetalapú megoldásokkal. Nem sokkal azután, hogy elkezdtem a munkámat, erőteljes tapasztalatokat szereztem az illóolajokkal, és meggyőződtem arról, hogy hatékonyak rám és a családomra nézve. Ha attól a pillanattól kezdve feltérképeznéd az utamat, láthatnád, hogy a kritikus döntéseim az életek megerősítésére törekedtek. A következő évtizedben szerzett tapasztalataim, amelyek végül az ügyvezetői testületben való szolgálatom során szereztem, felkészítettek egy hatalmas hitbeli ugrásra.

Megosztanád a legérdekesebb történetet, ami a céged vezetése óta történt veled?

Néhány évvel a doTERRA megalapítása után Haitin jártam, hogy kizárólagos szerződést kössek egy nagyon egyedi kémiai összetételű Vetiver illóolajra. Nem voltam felkészülve arra, amit a nyugati félteke legszegényebb országában láttam. Amikor anyákat láttam, akik a szemétben turkálva próbáltak élelmet találni, hogy etessék a gyermekeiket, megesett a szívem. Ez a pillanat fordulópontot jelentett számomra személyesen, és fordulópontot jelentett vállalatunk számára is, ami a társadalmi jótékonysági tevékenységünket illeti. 

Meg tudsz osztani egy történetet a legviccesebb hibáról, amit a kezdetek kezdetén elkövettél? Elmondanád, milyen tanulságot vontál le belőle?

Mindig is férfiak által dominált szervezetekben dolgoztam. Amikor a 90-es években elkezdtem szakmai pályafutásomat, Utah államban nagyon kevés karrierorientált nő volt, és még kevesebb a vidéki közösségben, ahol lakom. Én vagyok a doTERRA egyetlen női alapítója. Szerencsés vagyok, hogy vannak olyan óriások, akikre felnézek, akik az üzleti partnereim, és ami még fontosabb, a barátaim. Régebben azt hittem, úgy kell öltözködnöm és viselkednem, mint ők, hogy szakmai tiszteletet érdemeljek ki. Sötét nadrágkosztümöt viseltem, és vigyáztam, hogy az érzelmeim ne látszódjanak. Ha visszanézem a fényképeket azokból a korábbi időkből, amelyeken mindannyian fekete öltönyben és fehér ingben vagyunk, elég komikus. 

Megtanultam, hogy a nőiességem az egyik legnagyobb erősségem. Amikor megengedtem magamnak, hogy ezt elfogadjam, más erősségeimet is felfedeztem. Rájöttem annak fontosságára, hogy megértsem, hogyan kapcsolódnak az emberek érzelmileg a termékünkhöz és a kultúránkhoz, és kreatívabbá és szenvedélyesebbé váltam az általunk létrehozott hatás iránt. Megtaláltam a hangomat, és elkezdtem hitelesen öltözködni, amilyen én vagyok. A szürke, fekete és barna nadrágkosztümöket másoknak adtam. Ma már csak élénk színű, rózsaszín, narancssárga vagy zöld nadrágkosztümöket hordok. Mindig arra törekszem, hogy hiteles módon vezessek, ami magában foglalja annak kifejezését, hogy ki vagyok valójában. Úgy tapasztaltam, hogy ezzel engedélyt adok a kollégáimnak, hogy a legjobb, legigazibb énjüket hozzák. Ez a váltás lehetővé tette, hogy a különbözőségeink közös erősségünkké váljanak, mint szervezet. 

Egyikünk sem képes sikert elérni némi segítség nélkül. Van olyan személy, akinek hálás vagy, aki segített eljutni oda, ahol most vagy? Meg tudnál osztani egy történetet erről? 

Üzlettársam és a doTERRA társalapítója, David Stirling teljesen megváltoztatta a jövőmet. Az első illóolajos cégnél töltött időm alatt, ahol dolgoztam, gyorsan emelkedett a felelősségem, de nem a pozícióm. Több időszakon keresztül ideiglenes vezérigazgatóként tevékenykedtem, és a fél vállalat nekem jelentett. Az én címem mindig az ügyvezető asszisztens volt. Azt mondták, hogy soha nem lesz helyem az igazgatótanácsban, mert nő vagyok. David csatlakozott a vállalathoz, és miután néhány hónapig együtt dolgoztunk, felkérték, hogy legyen vezérigazgató. Azt mondta, hogy egy feltétellel vállalja - ha helyet kapok az igazgatótanácsban, mert a segítségem nélkül nem lehet sikeres. 

David és én együtt alapítottuk a doTERRA-t, és hálás voltam a bölcsességéért és barátságáért minden egyes ponton az út során. Érdekes, hogyan emelkedünk fel (vagy süllyedünk le) ahhoz, ahogyan az emberek látnak minket. David arra inspirált, hogy felemelkedjek, és most elköteleztem magam, hogy ugyanezt megteszem másokért is.

Oké, köszönöm. Térjünk rá az interjúnk fő témájára. Az EY jelentése szerint a cégeknek csak körülbelül 20 százalékát alapítják nők. Ez nagy történelmi előrelépést tükröz, de azt is mutatja, hogy még mindig van mit tenni annak érdekében, hogy a nők számára lehetővé váljon a cégalapítás. Véleményed és tapasztalatod szerint mi az, ami jelenleg visszatartja a nőket a cégalapítástól?

Úgy gondolom, hogy általában véve hiányzik a támogatás. A nőknek gyakran nagyon sok szerepet kell betölteniük otthon és a közösségükben, és sok közülük nagyon sürgető vagy sürgős a mindennapokban. Az Egyesült Államokban például becslések szerint az elsődleges gondozók 70%-a nő. Amikor tehát egy olyan nőt nézünk, aki azzal a döntéssel szembesül, hogy gondoskodjon a családjáról, vagy indítson vállalkozást, úgy érezheti, hogy nincs igazi választása. A támogatás és a mentorálás hiánya pedig gyakran azt jelenti, hogy ez a potenciális vállalkozó nem látja az előre vezető utat. Lehetséges családot alapítani és vállalkozást indítani, de ez egy nagyon magányos út, amelyet nem nagyon modelleznek. És persze ott van a finanszírozás problémája, ami egy teljesen más téma.

Tudnál segíteni megfogalmazni néhány dolgot, amit egyénként, társadalomként vagy a kormányzat által megtehetünk, hogy segítsünk leküzdeni ezeket az akadályokat? 

A női alapítók láthatóságának növelése csodálatos módja a kezdésnek! Köszönöm ezt a lehetőséget. A sikeres női vállalkozók példái nagyon hasznosak lettek volna számomra, amikor a doTERRA-t megálmodtam a 2000-es években. 

De visszatérve a korábbi pontra, a nők által vezetett vállalkozások finanszírozására vonatkozóan... történt előrelépés, de a statisztikák még mindig nem túl jók. A férfiak által vezetett startupok átlagosan ötször annyi pénzt gyűjtenek, mint a nők által vezetett startupok. De van néhány jó hír is. A női vezetéssel rendelkező kockázati tőkebefektető cégek kétszer nagyobb valószínűséggel fektetnek be női vezetésű startupokba. A finanszírozási szakadék megszüntetésének egyik módja tehát az lenne, ha több nő kerülne a pénzügyi intézmények vezetőségébe, legyen szó akár bankokról, akár VC-cégekről. Ez egy egyszerű megoldás, de gyakran tapasztalom, hogy a legegyszerűbb megoldások működnek a legjobban.

Rábukkantam egy érdekes tanulmányra, amely a finanszírozásban tapasztalható elfogultságot vizsgálta. A kutatás szerint a női alapítóknak a finanszírozás igénylésekor nagyobb valószínűséggel tesznek fel kérdéseket a kockázatkezelésről, míg a férfiaknak a növekedési potenciálról. Ha másképp fogalmazunk, a tendencia az, hogy a férfiaktól azt kérdezik, hogyan fognak nyerni, a nőktől pedig azt, hogyan nem fognak veszíteni. Mennyire elkeserítő ez?

Ez Neked, mint női alapítónak intuitív lehet, de azt hiszem, hasznos lesz ennek kibontása. Megosztanál néhány okot, amiért több nőnek kellene vállalkozásba fognia?

Mi képviseljük a lakosság felét és a háztartások vásárlóerejének 80%-át! A sikeres vállalatok többségét történelmileg a teljes népesség egy kis része vezette, egyszerűen azért, mert ez az a csoport, amely a legnagyobb hozzáféréssel rendelkezik a sikerhez szükséges eszközökhöz és erőforrásokhoz. Nem akarok lebecsülni egyetlen sikeres vállalkozót sem - ez egy nehéz út, és gratulálni szeretnék mindenkinek, aki képes végigjárni azt. Azt akarom mondani, hogy a sokféle embernek sokféle ötlete van, és a világnak szüksége van ezekre az ötletekre. Azoknak, akik ezt olvassák, kérem, ne tartsák vissza magukat. Ha van egy üzleti álmotok, kövessétek azt! 

 

 

Melyek azok a „mítoszok”, amelyeket szeretnél eloszlatni az alapítói léttel kapcsolatban? Elmagyaráznád, mire gondolsz?

Az egyik mítosz szerint az ötletnek teljesen újnak kell lennie. Nem mi alkottuk meg az illóolajok fogalmát. Már évezredek óta léteznek! De láttuk, hogy a piacon szükség van a tisztaságra, és ennek megvalósítására törekedtünk. Útközben megalkottuk az illóolajok minőségi aranyszabványát, és a tudomány olyan útjaira léptünk, amelyeket korábban még soha nem vizsgáltak, hogy bizonyítsuk hatékonyságukat. Ez olyan teret nyitott meg az emberek számára világszerte, hogy az egészségük és jólétük ápolásakor olyan természetes megoldásokhoz forduljanak, amelyek korábban nem léteztek.

Egy másik mítosz az, hogy mindent ki kell találni, mielőtt elkezdjük. Természetesen a jó terv elengedhetetlen. De nem lehet minden helyzetet előre látni. A doTERRA 15 éves történetében nem volt olyan nap, amely ne hozott volna új kérdést, kihívást vagy lehetőséget. Mindaddig, amíg van egy vezérlő elképzelésed, rendíthetetlen elveid és olyan munkamorálod, amely elkötelezetté tesz a víziód iránt, meg fogod találni az utat előre, és meg fogod oldani a felmerülő kihívásokat.

Mindenki alkalmas arra, hogy cégalapító legyen? Szerinted mely tulajdonságok növelik annak valószínűségét, hogy valakiből sikeres alapító lesz, és milyen típusú embernek érdemes inkább alkalmazottként "rendes állást" keresni? Elmagyaráznád, mire gondolsz?

Alapítónak lenni talán nem mindenkinek való, de úgy gondolom, hogy mindenkinek megvan a lehetősége arra, hogy alapítói mentalitást alakítson ki. 

Véleményem szerint a legfontosabb tulajdonság az, hogy képes vagy nagyot álmodni, és soha nem szabad feladni ezt az álmot - még akkor sem, ha mindenki azt mondja, hogy nem lehet megvalósítani. Ha meg tudod álmodni, meg is tudod építeni. Meggyőződésre is szükséged van. Alapítónak lenni nem könnyű. Ha nem vagy teljesen meggyőződve arról, hogy a helyes úton jársz, akkor szerintem az út nem járható. A stressz intenzív lehet, és túl könnyű megkérdőjelezni önmagadat. "Ez a helyes dolog a vállalat számára? Milyen hatással lesz ez a döntés az ügyfeleinkre, a beszállítóinkra és az alkalmazottainkra?" Senki sem ismeri az összes választ, ezért gondolom, hogy a meggyőződés annyira fontos, hogy segítsen eligazodni a döntések meghozatalában. Hajlandónak kell lenned arra is, hogy nagy kockázatokat vállalj. Amikor megalapítottuk a doTERRA-t, mindent beleadtunk. A kudarc hajléktalanná tette volna a családjainkat. Ennyire nagy volt a hitünk. 

Oké, szuper. Itt van az interjúnk fő kérdése. Mi az az "5 dolog, amit bárcsak valaki elmondott volna, mielőtt elkezdtem" és miért? (Kérjük, ossz meg egy-egy történetet vagy példát.)

1. A sikerhez vezető út nem egyenes vagy könnyű. Hosszú, és sok hegy és völgy van rajta. Amikor elkezdtük a doTERRA-t, lakáshitelt vettünk fel, kiváltottuk a nyugdíj megtakarításunk, felszámoltuk a vagyonunkat, és a megtakarításainkból éltünk. Azt hittük, hogy körülbelül kilenc hónap alatt fizethetünk magunknak fizetést, de végül sokkal hosszabb időbe telt, mire elkezdtünk fizetni magunknak egy nagyon szerény fizetést. Ez rendkívüli áldozatvállalást és nagy mennyiségű hitet és meggyőződést igényelt. Ma hálás vagyok ezért az áldozatért. Ez lehetővé teszi számomra, hogy jobban megbecsüljem a forgalmazóinkat, amikor elkezdik a vállalkozásukat, és azt az áldozatot, amit a siker előtt hoznak. 

2. Számíts az ellenállásra, és tudd előre, hogyan fogsz reagálni rá. Kihívások mindig lesznek. Némelyik várható, mások pedig meglepnek majd. Amikor a második üzleti évünkben voltunk, a növekedés meghaladta a készletünket. Minden erőforrásunkat fel kellett használnunk, hogy további készletet vásároljunk. Így mindössze 5.000 dollárunk maradt, és nem volt lehetőségünk további finanszírozást szerezni, mivel még nem rendelkeztünk tőkeeszközökkel. Könnyű lett volna bedobni a törülközőt, de nem voltunk hajlandóak feladni. Csoda történt, és felvettünk egy további partnert, aki biztosította a vállalat továbblépéséhez szükséges tőkét. Nagy erőt hozott a vállalkozásunkba, és azóta is hálásak vagyunk a világos rálátásáért és vezetéséért.

3. Világos cél, küldetés és irányadó értékek. Amikor elkezdtük a vállalatot, nagyon világosan fogalmaztunk arról, hogy mit akarunk elérni, és milyen értékeket tartunk fontosnak. Könnyű kitartani a jövőkép és az értékek mellett, ha kis cégről van szó. Azonban ahogy a vállalat több mint 4.000 alkalmazottra és 10 millió ügyfélre nőtt, rájöttünk, hogy nem mindenki érti, miért is létezünk. Ez arra inspirált bennünket, hogy végigcsináljuk a célunkat, vagyis „segítsük a világ gyógyulását”. Korai céljainkat elértük, és felismertük, hogy szükségünk van egy új hegyre, amit megmászhatunk - valami olyasmire, ami próbára tesz minket, és amiért izgatottan várjuk a megvalósítást. Meghatároztuk, hogy új küldetésünk az lesz, hogy 2030-ra megháromszorozzuk a hatásunkat. Ezután formalizáltuk vezérlő értékeinket, hogy biztosítsuk, hogy a kultúra, amely a doTERRA-t olyan különlegessé teszi, az elkövetkező generációk számára is tovább éljen.

4. Vedd körül magad álmodozókkal és cselekvőkkel. A 2008-as nagy recesszió kezdetén olyan emberek vettek körül, akik azt mondták, őrült vagyok, hogy vállalkozást indítok. Sokan azt várták, hogy kudarcot vallunk. Rájöttem, hogy ha ezekkel az emberekkel töltöttem az időmet, elkezdtem kételkedni magamban. Amikor azonban olyan emberekkel vettem körül magam, akik nálam sokkal tapasztaltabbak voltak, vagy akik hozzám hasonlóan álmodozók voltak, a hitem és az önbizalmam nőtt. Válogasd meg, hogy milyen emberekkel töltöd a legtöbb időt. Az ő hitük vagy hitetlenségük fertőző.

5. Az öröm a küzdelemben rejlik. Nem a könnyű időkben fejlődünk. A küzdelemben fejlődünk. Voltak napok, amikor fel akartam adni. Az üzlet elég nagyra nőtt ahhoz, hogy könnyen megtehessem. Tudom azonban, hogy csak a töredéke lennék annak, aki ma vagyok, ha nem foglalkoznék szenvedélyesen azzal, hogy csodálatos hatást gyakoroljak a világ minden táján. Amikor képesek vagyunk elfogadni a fejlődés útját, akkor találjuk meg a beteljesülést. Ne keverjük össze a boldogságot az örömmel. A boldogság a külső eredmények függvénye. Az öröm a belső munka eredménye, amely a legmagasabb potenciálodhoz való felemelkedésből fakad. Keressétek az örömöt!

Hogyan használtad fel a sikered arra, hogy jobbá tedd a világot?

Köszönöm, hogy feltetted ezt a kérdést! doTERRA egy befolyással bíró vállalat. Szándékosan úgy alakítottuk ki vállalkozásunkat, hogy minden szinten pozitív erő legyen. Egész nap tudnék erről beszélni.

Szándékunkat gyakran úgy foglaljuk össze, hogy "a legjobbakat keressük és a legtöbbet segítjük". Sok illóolajnövény olyan régiókban terem a legjobban, amelyek elhanyagoltak. Ez egyedülálló lehetőséget biztosít számunkra, hogy hátrányos helyzetű területeken gazdálkodókkal, szüretelőkkel és lepárlókkal dolgozzunk együtt. Amikor csak lehetséges, tudatosan dolgozunk együtt kistermelőkkel, hogy maximalizáljuk pozitív hatásunkat. Jelenleg csak a beszerzési erőfeszítéseink révén 380.214 munkahelyet támogatunk világszerte. Ezek a munkahelyek becslések szerint 1.176.749 embernek biztosítanak jövedelmet és pénzügyi támogatást. Ezen kívül befektetünk azokba a közösségekbe, ahonnan az illóolajainkat származnak. A doTERRA Healing Hands Alapítványon keresztül olyan közösségfejlesztési projekteket támogatunk, mint például iskolák, egészségügyi klinikák, képzési létesítmények és tiszta vízrendszerek építése. Ezeknek a projekteknek a hatását az évek során talán lehetetlen teljes mértékben felfogni, de a mai napig 1.500.000 emberre gyakoroltunk hatást. Becsléseink szerint a beszerzéseink legalább 3.103.835 emberre gyakoroltak pozitív hatást.

Több száz olyan emberrel találkoztam, akik termesztik, betakarítják és desztillálják a doTERRA illóolajokat, és elmondták nekem, hogy az ezekből a munkákból származó jövedelem hogyan változtatta meg a családjuk jövőjét. Otthonukban ültem velük, és találkoztam a gyermekeikkel és unokáikkal, akiket iskolába tudnak küldeni. Ismétlem, lehetetlen megérteni az ilyen dolgok teljes hatását egy egyén életére, de a pillantások, amelyeket láttam, meggyőztek arról, hogy amit teszünk, az fontos.

Nagy befolyással bíró személy vagy. Ha inspirálhatnál egy olyan mozgalmat, amely a legtöbb jót hozná a legtöbb embernek, mi lenne az? Soha nem tudhatod, hogy az ötleted mit indíthat el.

Hiszem, hogy a doTERRA egy mozgalom a jóért! Szeretünk arról beszélni, hogy az életek megerősítéséről beszélünk "az üveg mindkét oldalán", vagyis a termékek előnyei, a termék előállítása (a beszerzési erőfeszítéseink) és a személytől személyre szóló üzleti modellünk révén. Termékeinket világszerte családok milliói használják, segítve az anyákat és apákat gyermekeik gondozásában, és segítve az egyéneket abban, hogy kezükbe vegyék egészségük és jólétük irányítását. Már beszéltem arról a hatásról, amelyet a beszerzési erőfeszítéseink révén érünk el. Üzleti modellünk pedig több millió ember számára teremtett lehetőséget arra, hogy javítsa pénzügyi jólétét és felszabadítsa emberi potenciálját. Szeretem azokat a közösségeket is, amelyeket az üzleti modellünk hoz létre, amely biztonságos helyet teremt az emberek számára, ahol összejöhetnek, és ahol van egy hely, ahová tartoznak. Tehát, hogy válaszoljak a kérdésre, én megdupláznám a már létrehozott mozgalmat! És úgy érzem, hogy még csak most kezdtük el.

Nagyon áldottak vagyunk, hogy az üzleti élet, a kockázatitőke-finanszírozás, a sport és a szórakoztatás néhány kiemelkedő neve olvassa ezt a rovatot. Van olyan személy a világon vagy az Egyesült Államokban, akivel szívesen reggeliznél vagy ebédelnél együtt valakivel, és miért? Lehet, hogy ő is meglátja ezt, ha bejelöljük.

Néhány évvel ezelőtt interjút készíthettem Sara Blakley-vel az észak-amerikai kongresszusunkon. Csodálom őt, mint női alapítótársat, és nagyon jól éreztük magunkat, amikor a színpadon beszélgettünk a Spanx útjáról. Feleségnek és anyának lenni, valamint egy globális vállalkozást vezetni néha elég nehéz lehet, és imádok olyan nőkkel kapcsolatot teremteni, akik hasonló élettapasztalaton mennek keresztül. Szeretném jobban megismerni Sarát. Tetszik, hogy nem veszi magát túl komolyan, és szerintem remek barátnők lehetnénk.

Köszönöm ezeket a fantasztikus meglátásokat. Nagyra értékeljük az erre fordított idődet."

Doug Noll interjúja, megjelent az Authority Magazine-ban, 2024.02.05.

Copyright © Komáromi Szabolcs

 

Kérdésed van? Hívj! 70 433 6080

Barátsággal:

Szabolcs

email: szabolcs.komaromi at gmail.com

Kérdésed van? Hívj! 70 433 6080 

> > > Tartalomjegyzék a többi termékhez ezen az oldalon.

Hivatalos árlista itt nyílik külön ablakban.   

Kövesd az Olajkertet Facebook-on, vagy iratkozz fel a blog email értesítőjére az oldal tetején, ha érdekel hasonló tartalom!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Aroma titkok - tabuk nélkül (május 11. Budapest)

Kérj mintát, ha még nem ismered a doTERRA-t!

doTERRA tömjén - frankincense illóolaj

Állatok és esszenciális olajok (kutya, cica)

Illóolaj előállítás: hidegen sajtolás

Általános tisztítószer házilag illóolajokkal

doTERRA promóciók 2024. április

Esszenciális "parfüm" receptek

doTERRA citrom esszenciális olaj

Melyik Deep Blue terméket válaszd?