Forbes cikk: Hogyan gyógyítja meg a világot a doTERRA cseppről cseppre

Copyright © Komáromi Szabolcs

A honlap tartalma, illetve oldalainak bármilyen alkotóeleme (szöveg, kép, stb.) Komáromi Szabolcs engedélye nélkül nem használható fel.

 

Simon Mainwaring

Megjelent: Forbes.com, 2023.12.19.

Szerző: Simon Mainwaring (A We First alapító-vezérigazgatója és új könyvének szerzője: LeadWithWe.com)

 

 

 

 

Veszélyeztetett várandós nők Szomáliföldön, szegénységben élő diákok Dél-Kenyában és a vadon élő wintergeen-t (kúszó fajdbogyó) szedők a Himalájában mind azon közel hárommillió ember közé tartoznak, akiknek az életére jelentős hatást gyakoroltak a Pleasant Grove-i (Utah állam) székhelyű doTERRA illóolajai és kapcsolódó termékei.

A 2008-ban a Young Living illóolajokkal foglalkozó cég korábbi vezetői által alapított doTERRA még nem biztos, hogy ismert név, de rendkívüli növekedését, hatását és céljait tekintve valószínűleg hamarosan az lesz.

Corey B. Lindley vezérigazgató, aki a magánkézben lévő vállalatnál van a megalakulása óta, mintegy 5.000 alkalmazottat vezet, köztük több ezer szakértelemmel rendelkező wellness tanácsadóval és "egészségügyi szószóló-val" Kínától Indiáig, Dél-Amerikától az Egyesült Államokig. A doTERRA név latin eredetű, jelentése "a Föld ajándéka".

Az illóolajok olyan növényekből kivont vegyületek, amelyek a növény illatát, ízét és természetes gyógyító tulajdonságait őrzik, és hatékony alternatívát jelenthetnek a kémiai gyógyszerek helyett számtalan betegség kezelésére és megelőzésére, az álmatlanságtól a pikkelysömörig. Az olajokat desztillációval és/vagy mechanikai módszerekkel nyerik. doTERRA csak a legtisztább, leghatásosabb, legmagasabb minőségű, terápiásan hatékony olajokat szerzi be a Földön, mondja Lindley. Ezt az állítását azért tudja alátámasztani, mert ő határozza meg az iparág minőségi szabványát.

Lindley szerint a doTERRA kutatása alapján az illóolajok kereskedelmében a termékek akár 80 százalékát is megváltoztatják, természetes formájuktól eltérő módon. Ez valószínűleg kevésbé hatékony - és potenciálisan akár veszélyes - eredményeket jelent az emberek számára. 

A doTERRA CPTG Certified Pure Tested Grade® (Tanúsított, Tiszta, Letesztelt Minőségű) jelölése viszont biztosítja, hogy a vállalat illóolajai hamisítatlanok és szennyezetlenek.

"A tisztaság nagyon fontos kérdés számunkra" - mondja Lindley. "És ez még fontosabbá vált, mivel a kutatásaink révén egyre magasabb tudományos színvonalat képviselünk. A biztonság is kiemelkedően fontos számunkra. Csak a doTERRA és a mi beszerzésünk révén tudhatjuk, hogy az illóolajok specifikus adagolásával egy-két-három csepp minden alkalommal pontosan ugyanazt jelenti."

 

Esszenciális gyógyító megoldás

Még mielőtt egy doTERRA illóolajat használna valaki, a vállalat küldetése és hatása már teljes mértékben érvényesül. Lindley szerint a felelős csomagolás és a hulladékcsökkentés mellett "az egyének és közösségek számára természetes megoldásokat biztosítunk az egészségük és jólétük érdekében.

A célunk az, hogy segítsünk az embereknek. Segíteni az embereket abban, hogy pozitív módon haladjanak előre, legyen szó akár a termelőinkről, akár a wellness tanácsadóinkról, akár a munkavállalóinkról. Mi csak jól akarunk kijönni egymással és segíteni az embereknek. A célunk az, hogy meggyógyítsuk a világot." 

A doTERRA az egyetlen olyan illóolajgyártó cég, amely független termesztőkre és betakarítókra összpontosít, vagyis nem köt szerződést hatalmas farmokkal (ami Lindley szerint egyszerűbb és olcsóbb lenne, de nem felel meg a cég céljának).

Ehelyett a vállalat közvetlenül együttműködik a különböző országok gazdálkodóival, hogy etikus módon szerezze be az illóolaj-összetevőket, miközben támogatja a helyi közösségeket. Lindley szerint ezen a "Co-impact sourcing" modellen keresztül nagyon erős hatást tudunk gyakorolni a közösségekre és az egyénekre.

"Háromszázezer egyéni termelőnk van, akikkel együtt dolgozunk; termelők és betakarítók, mert ezek egy része "vadon termesztett"; [a növények] csak a természetben vannak, és [az embereink] kimennek és betakarítják őket. Ezek a nők kimehetnek és betakaríthatják a termést, és olyan jövedelemre tehetnek szert, amiből aztán segíthetnek a gyermekeiknek iskolába járni, és ki tudják fizetni a tandíjat. Ez egy figyelemre méltó dolog."

Lindley azért hivatkozik a "nőkre", mert a vállalat alkalmazottainak és vállalkozóinak többsége nő. A vállalat személyes értékesítési modellje arra a tényre támaszkodik, hogy "értékesítőink túlnyomó többsége - 90 százaléka - nő.

"A mai világban nem mindig lehetséges, hogy valaki csak úgy munkát kapjon, és megkeresse a minimálbért... Nagyon sok családnak van szüksége arra, hogy kiegészítse a jövedelmét, és megtiszteltetés számunkra, hogy részesei lehetünk ennek a megoldásnak." A közvetlen értékesítési modell kritikusai ellen védekezve Lindley rámutat arra a több ezer családra, akiket a doTERRA ki tudott emelni a szegénységből, különösen a nők foglalkoztatásával. "A megoldás részévé - ez az, amivé válni szeretnénk. Nem riadunk vissza attól, akik vagyunk. Valójában elfogadjuk."

Az egymásra ható beszerzés előnyeit nem lehet eléggé hangsúlyozni. Bár a vállalat jellemzően kistermelőkkel dolgozik együtt, Hawaiin, ahol a szantálfa értékes erőforrás és a doTERRA fő terméke, a vállalat megvásárolt egy 10.000 hektáros farmot, és az egészet újraerdősíti. "Ez a legnagyobb erdőtelepítési projekt Hawaii államban. Több százezer fát helyeztünk vissza erre a földre".

A vállalat aktívan részt vesz számos más SI és EI kezdeményezésben, többek között a doTERRA Healing Hands Alapítványon keresztül, amely számos humanitárius projektet támogat világszerte. "Alapítványunk lehetővé teszi számunkra, hogy globális szinten adjunk vissza. Nem csak a profitról van szó; arról, hogy változást hozzunk a kevésbé szerencsések életébe". 

Tiszta törekvés

A hawaii projekt ideális példája a vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettségének, mert - ahogy Lindley fogalmaz - "ennek hatását csak tizenöt-húsz év múlva fogjuk látni". A projekt azonban segít meggyógyítani a bolygót.

Lindley, aki karrierjét a Deloitte-nál kezdte, azt mondja: "Azt hiszem, az első számú kulcs számomra az, hogy hűnek kell maradni a célunkhoz és ahhoz, hogy ki is vagyunk mi, mint vállalat. A vállalatok könnyen elkalandozhatnak - mondja. Ezért "a célt kell a középpontba helyezni", és "segíteni kell, hogy ezt az összes alkalmazott megértse".

 

Corey B. Lindley vezérigazgató

"A vezetőségi és vezetői megbeszéléseken mindig visszatérünk arra, hogy ez hogyan hat a célunkra? Hogyan befolyásolja ez a világ gyógyulásának pozitív irányú segítését? Ha ez nem így van, akkor nem akarjuk, hogy bármi közünk legyen hozzá."

Úgy tűnik, a filozófia működik. A több mint 2 milliárd dolláros éves bevételével a doTERRA a megalakulása óta folyamatos pénzügyi növekedést mutat. "Megpróbáljuk újratervezni néhány folyamatunkat, hogy hat, nyolc, tízmilliárd dolláros céggé válhassunk" - mondja Lindley. "Ez nagy változás. Nagy a különbség." Ezen az úton a doTERRA célja, hogy 2030-ra szén-dioxid-semlegessé váljon. "Ez egy hajmeresztő cél."

"A fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk azonban nem csak egy divatos szó. Ez a DNS-ünkbe van beágyazva. Hiszünk abban, hogy pozitív hatást kell gyakorolnunk a világra, cseppről cseppre."

fordítás Copyright © Komáromi Szabolcs

 

Kérdésed van? Hívj! 70 433 6080

Termékbeszerzéshez (nagyker áron) keress meg: írj emailt, vagy messenger üzenetet!



Barátsággal:

Szabolcs

email: szabolcs.komaromi at gmail.com

Kérdésed van? Hívj! 70 433 6080 

> > > Tartalomjegyzék a többi termékhez ezen az oldalon.

Hivatalos árlista itt nyílik külön ablakban.   

Kövesd az Olajkertet Facebook-on, vagy iratkozz fel a blog email értesítőjére az oldal tetején, ha érdekel hasonló tartalom!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Aroma titkok - tabuk nélkül (május 11. Budapest)

doTERRA promóciók 2024. május

doTERRA Forest Breeze olajkeverék

Kérj mintát, ha még nem ismered a doTERRA-t!

Illóolaj előállítás: hidegen sajtolás

Állatok és esszenciális olajok (kutya, cica)

doTERRA tömjén - frankincense illóolaj

Gyömbérgyűjtő központ építése Tanzániában

Tavaszi quinoa saláta lime illóolajjal

Illóolaj előállítás: gőzdesztilláció