A tisztaság és a következetesség fontossága - Dr. Russell Osguthorpe
A tisztaság és a következetesség fontossága |
Copyright © Komáromi Szabolcs
A honlap tartalma, illetve oldalainak bármilyen alkotóeleme (szöveg, kép, stb.) Komáromi Szabolcs engedélye nélkül nem használható fel.A doTERRA örökségének középpontjában az az üzenetünk áll, hogy a tiszta dolgokat kell követni. A növénytől az üvegig elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a jóléted a természet legjobb megoldásainak kezében legyen. Dr. Russell Osguthorpe, a doTERRA vezető orvosigazgatója megosztja meglátásait, tapasztalatait és mindennapi szakértelmét arról, hogy miért fektetünk ilyen nagy hangsúlyt a tisztaságra és a következetességre. Tudd meg, hogy a Föld ajándékainak milyen ereje van arra, hogy fokozza a Te és szeretteid jólétét, és hogy hogyan tartjuk fenn az illóolajokkal kapcsolatos magas színvonalú szabványainkat közösségünk alapítása óta.
- Abby Stopher vagyok. A doTERRA Europe vezető termékmarketing-menedzsere vagyok, és ma csatlakozik hozzám Dr. Russell Osguthorpe, a doTERRA tiszti főorvosa. Tehát ma egy nagyszerű témáról fogunk beszélni, amelyről tudom, hogy nagyon ismerős és szenvedélyes, ez a tisztaság és a következetesség.
- Ez nagyon nagy dolog számomra, és nagyon sokat gondolok rá, amióta több mint öt éve a doTERRA-hoz kerültem.
- Meg tudnád mondani, mit értünk tisztaságon és konzisztencián a doTERRA és az illóolajok összefüggésében?
- A tisztaságot meg kell határozni. A mai értelemben, amikor a tisztaságról beszélek, a hamisítás hiányáról beszélek, vagyis valaminek az illóolajhoz való hozzáadásáról vagy egy illóolaj vegyészek általi teljes legyártásáról. Tehát ezt általában azzal a céllal teszik, hogy növeljék annak profitját, aki ezt csinálja.
- Tehát amikor meglátok egy üveg doTERRA illóolajat, kézbe veszem, tudom, hogy a valódi forrásból, valódi eredetéből származik. Azt akarod mondani, hogy vannak más termékek is a piacon, amelyek azt mondják, hogy ezek azok, de manipulálni fogják? Különböző dolgokat fognak hozzáadni?
- Azt hiszem, a doTERRA-nál a legtöbb ember tudja, hogy az illóolajipar egésze tele van hamisított termékekkel. És valójában nagyon sokat foglalkoztunk ennek részletezésével. Megmutattuk kollégámmal, Dr. Prabodh Satyallal, aki illóolajokkal foglalkozó tudományos laborunkban dolgozik. Számos tanulmányt publikált, amelyek bemutatják, hogy más cégek milyen mértékben hamisítják az illóolajokat a piacon. Legutóbbi pár írása a nyírfa illóolajról és a tömjén illóolajról szólt, ahol részleteztük az adott ellátási láncokban előforduló hamisítás mértékét. A nyírfa hamisítása különösen kirívó volt. Ma a piacon a doTERRA-n kívül egyetlen cég sem forgalmaz olyan nyírfaolajat, amely nemcsak tiszta nyír, hanem egyáltalán van benne nyírfa. Hadd magyarázzam el, hogy ez mit jelent. Minden más cég nyírfájában, amelyet a nyírfa tavalyi piacra dobása előtt megvizsgáltunk, egyáltalán nem volt benne nyír. Nyírfa szerepel az üvegen, nincs nyírfa az üvegben.
- Szóval mi volt az?
- Vagy wintergreen-ből készült, vagy aszpirinből, sok lejárt aszpirinból. A metil-szaliciláthoz, amely a wintergreen és a nyírfa illóolajának fő kémiai komponense, úgy juthatsz hozzá, hogy aszpirint veszel, és egy nagyon egyszerű szerves kémiai lépésben metil-szaliciláttá alakítod. És ezt olcsó megcsinálni. Nagyon-nagyon olcsó, és így bele lehet rakni a palackba, hasonló illata lesz, de semmi köze a nyírfához.
- Honnan tudhatná valaki?
- Sehogy, és ez az illóolajipar egyik problémája. Sokan, akik olcsó illóolajokat, vagy akár közepes árú vagy drága illóolajokat vásárolnak, nem tudják, mit vesznek. A másodlagos piac annyira hemzseg a hamisításoktól, hogy manapság gyakorlatilag nem lehet tiszta vagy konzisztens olajat kapni, ha a másodlagos piacon vásárolod meg. Az ellátási láncot végig birtokolnod kell annak érdekében, hogy vásárlóid tiszta, hamisítatlan és konzisztens illóolajat kapjon.
- És hogyan csinálja ezt a doTERRA? Hogyan biztosíthatjuk, hogy biztonságos legyen, és hogy az emberek tudják, hogy megbízhatnak benne?
- Hihetetlen utazás volt ennem elérése. Azt hiszem, a legtöbben emlékszünk azokra a videókra, amelyeken Emily tiszta illóolajok után kutat, amikor a doTERRA még csak elkezdődött, Dave-vel, Dokival (Dr. Hill) és Greg-gel. Azokban a kezdetekben nehezen talált tiszta illóolajokat, mert az iparban senki sem akar tiszta illóolajat. Olyasmit akarnak, ami kémiailag megkülönböztethetetlen valamitől, ami tiszta és természetes, de nem tiszta és természetes.
- De miért akarják? Így lehetnek a lehető legolcsóbbak?
- Nos, ha fogkrémgyártó vagy, azt szeretnéd, ha ez a márkájú fogkrém soha, de soha nem változtatna egy kis mennyiségben az egyik tubus fogkrémről a másikra. A borsmenta illóolajat több ezer termékben, több tízezer termékben használják. A borsmenta illóolajat pedig teljesen lebontják az iparban egészen a gyökérösszetevőiig, nagyon frakcionált desztillációs eszközök segítségével, amelyek lehetővé teszik az egyes kémiai vegyületek eltávolítását a növényi illóolajból. Aztán fogják ezeket a kémcsöveket, amelyek egyetlen kémiai vegyületet tartalmaznak, és visszaállítják őket ehhez a hamis, újraszintetizált, nem természetes termékhez. De ez nem az, aminek indult, és ezzel óriási problémáim vannak az átláthatóság, a biztonság és a hatékonyság szempontjából. És úgy gondolom, hogy vásárlóinknak erről kell tájékozódniuk, mert nagy felelősségünk van abban, hogy tiszta és konzisztens illóolajat szállítsunk a piacra, hamisításoktól mentesen és következetes kémiával, amelyre támaszkodhatsz, palackról palackra és tételről tételre, és évről évre.
- A doTERRA által biztosított mennyiségű illóolajjal hogyan biztosíthatjuk a konzisztencia szempontjából, hogy mindegyik biztonságos, egyforma?
Dr. Russell Osguthorpe |
- Nos, ezt a Co-Impact Sourcing segítségével tesszük. És ezt bemutathatom néhány keresett termékünkön keresztül, mint a vadnarancs olaj, borsmenta olaj, levendula. Világszerte vannak levendulamezőink. A Co-Impact Sourcing segítségével olyan fejlődő országokban is vannak gazdáink, mint például Kenya, ahol három hektáros gazdaságuk van. És 500 gazdálkodó muskátli illóolajat vagy teafa illóolajat hozunk egy közös lepárlóba. Aztán a doTERRA-nál, amikor egy illóolajat desztillálsz, az embereknek ezt meg kell érteniük, ez világszerte inkább művészet, mint tudomány. A doTERRA tudománnyá tette. Amikor levendulát desztillálunk Esseterre-ben, vagy amikor muskátli illóolajat desztillálunk Kenyában, minden egyes alkalommal pontosan ugyanolyan körülmények között desztilláljuk le. Ugyanannyi növényi anyag van a kádban, ugyanaz a hőmérséklet, a nyomás és az idő. Ez azt eredményezi, hogy a desztillált illóolaj nagyon-nagyon hasonlít ahhoz, amikor legutóbb csináltuk. Aztán mindezt egyesítjük, és akár Co-Impact Sourced terletről, akár a világ hatalmas levendulamezőiről származik, ezeket összekeverjük. Ez pedig a kémia változásának évről évre történő csökkentésével végződik. Tehát ha megnézzük a levendula átlagos linalool-tartalmát az elmúlt nyolc évben a doTERRA-nál, az nagyon-nagyon hasonló. Tehát nem csak tiszta levendulát szállítunk a piacra, hanem jelenlegi felfogásunk szerint az egyetlen egységes levendulát szállítjuk a piacra. Minden más cég klönböző helyről vásárolja a levendulát, és linalool-tartalma rendkívül eltérő lehet. A Nemzetközi Szabványügyi Szervezet megmondja az iparnak, hogy milyennek kell lennie egy jó levendulának, és a linaloolra vonatkozó jó levendula tartomány 20-40%. Elég nagy szórás ahhoz, hogy egy teherautóval át tudj hajtani rajta. A doTERRA linalool-tartalma a levendulában körülbelül 33%, ennek a számnak mindkét oldalán 1%-os eltérés a termelés elmúlt nyolc évében. Ez a fajta konzisztencia az imént leírt módszerekkel valósul meg, Co-Impact Sourcing, keverés az eltérések csökkentése érdekében, a lepárlás tudománnyá tételében és nem művészetté.
- Azt hiszem, lesznek olyanok, akik már ismerik az információk nagy részét, és ugyanolyan szenvedéllyel vannak eziránt, mint mi. Belsőleg használnak termékeket, vagy a bőrükre kenik, és nagyon lelkiismeretesen választják ki, hogy mit. Lehetnek azonban olyanok is, akik kellemes illatot szeretnének otthonukba, és nem értik, mi a különbség és boldogabbak lehetnek, ha alacsonyabb árat fizetnek ezért.
- Közbeszólhatok?
- Kérlek.
- Vennél egy működő fék nélküli autót?
- Nem.
- Nem szabad olcsó illóolajat venned. Olcsó illóolajok mesterségesen létrehozottak. Nem tiszták, nem következetesek. Használatával nem érhetsz el biztonságos és hatékony eredményeket. Sőt, éppen ellenkezőleg. Nem lehet biztonság tisztaság és következetesség nélkül. Tisztaság nélkül nem tudod, mit kensz vagy mit viszel a testedbe. Ez a "kellemes illat" a tüdődbe megy.
- De nehéz az embereknek megkülönböztetni, mert kellemes az illata, és nem is olyan, ami vizuálisan megkülönböztethető. Tudod, nem tudsz ránézni két üvegre, és azt mondani: "Rendben, jól látom, hogy ez ártani fog nekem, vagy ez jó." Tudjuk, hogy a doTERRA-tól hallottunk arról a munkáról, amely a tisztaság és konzisztencia megvalósításán dolgozik, de az a személy, aki döntést hoz és a polcon lévő termékeket nézegeti, nem tudná ezeket.
- Igen, azt hiszem, hogy tökéletes dologra mutattál rá Abby, és azt gondolom, hogy a legtöbb embernek sokkal jobban el kellene köteleződnie amellett, hogy megválassza, mi kerüljön a testébe vagy a testére. Tudom, hogy európai barátaink nagyon-nagyon válogatósak, és nagyon-nagyon óvatosak az ilyen dolgokkal kapcsolatban az otthonukban. Úgy gondolom, hogy Wellness Tanácsadóinknak és vásárlóinknak erről tájékoztatniuk kell a világot. És segíteniük kell az embereknek, hogy megértsék azt az olcsó illóolajat, ami a szállodai samponban van, mert most már mindenben van illóolaj. Áruvá vált. De a probléma az, hogy mivel árucikknek számított, és mivel az elmúlt 15-néhány év alatt rendkívüli mértékben megnőtt ez a kereslet, ezzel együtt a gátlástalan üzlet uralta illóolaj-univerzum is nőtt. Azt kapod, amiért fizetsz. És az embereknek nagyon-nagyon válogatósnak kell lenniük, mert ezek az illóolajok a tüdőnkbe, a bőrünkbe és a testünkbe kerülnek. Anélkül, hogy tudnád, mi van az üvegben, nem vagy biztonságban.
- Tehát az embereknek el kell végezniük a kutatómunkát.
- Igen. Korábban azt mondtad, hogy van otthon gyermek.
- Igen.
- Hány éves?
- Két éves, George-nak hívják.
- Szóval óvatosnak kell lenni, igaz?
- Abszolút.
- Nagyon ügyelsz arra, hogy milyen ételt adsz neki, nagyon ügyelsz arra, hogy milyen ruhát visel, és nagyon vigyázol mindenre. Az illóolajok még fontosabbak, mert bejutnak a testünkbe és bejutnak a szervezetünkbe. Hatással vannak a kémiánkra. Ezek a növények már régóta velünk vannak, és ha helyesen használjuk ezeket a növényeket, ezeket az illóolajokat, akkor javítják egészségünket és közérzetünket, de tiszta, hamisítatlan és konzisztens terméket kell használnunk.
- Dr. O, mielőtt befejeznénk, van valami a tisztaság vagy a következetesség területén, amit fontosnak tartasz megosztani?
- Nos, azt hiszem, talán a legfontosabb dolog, amit érintettünk, ez a tiszta összetevő, de szerintem a legtöbben, akik a doTERRA-nál vagyunk, megértjük. Csak arra van szükségem, hogy az emberek megosszák. A mások összetevő, amire nem fordítottunk annyi időt, az a következetesség. Én, mint orvos, megértem az adagolást. Tudomásul veszem, hogy az általam gyermekorvosként felírt milligrammok száma egy 2 éves gyermeknek nagymértékben változhat, ha a gyermek 18 éves. A testméretük annyira eltér egymástól, hogy nagyon konkrétan kell adagolnom a két különböző ember számára ugyanazt a készítményt. Az illóolajokban nagyon erős kémia található. És ha az illóolajok gyártója nem rendelkezik konzisztenciával, akkor neked anyaként fogalmad sincs, hogyan kell adagolni az illóolajokat, hogy évről évre ugyanaz legyen a hatás. Emlékszel arra a 20-40%-os különbségre a levendulában, a linaloolban? Egyik nap veszel egy üveget egy cégtől, ami 20%-os, másnap 40%-os, aztán fordítva. Tehát előfordulhat, hogy aluladagolod az egyik üveget, a következőt pedig túladagolod, és nem is fogod tuni. Ezért olyan fontos számomra a következetesség, hogy wellness tanácsadóink megértsék, mivel a doTERRA-nál a Co-Impact Sourcing révén olyan következetességgel rendelkezünk, amely lehetővé teszi, hogy tudd, hogy a kémia hatásossága minden cseppben minden szándékot és célt szolgálva ugyanaz. Évről évre, és tételről tételre. És ez nagyon fontos. Szóval köszönöm, hogy ezt kérdezted.
- Rendben van. Dr. O, nagyon köszönöm. Tökéletes megtiszteltetés volt ma veled beszélgetni. Köszönöm szépen a gondolatokat, hogy megosztottad, amit tudsz, amit szeretsz, és a mögötte rejlő szenvedélyt is.
- Részemről a megtiszteltetés.
Kérdésed van? Hívj! 70 433 6080
Termékbeszerzéshez (nagyker áron) keress meg: írj emailt, vagy messenger üzenetet!
Barátsággal:
Szabolcs
email: szabolcs.komaromi at gmail.com
Kérdésed van? Hívj! 70 433 6080
> > > Tartalomjegyzék a többi termékhez ezen az oldalon.
Hivatalos árlista itt nyílik külön ablakban.
Kövesd az Olajkertet Facebook-on, vagy iratkozz fel a blog email értesítőjére az oldal tetején, ha érdekel hasonló tartalom!