Várandósság és esszenciális olajok (Stephanie Fritz)

Copyright © Komáromi Szabolcs

A honlap tartalma, illetve oldalainak bármilyen alkotóeleme (szöveg, kép, stb.) Komáromi Szabolcs engedélye nélkül nem használható fel. 

Használhatok illóolajokat várandósság alatt?

Ebben a blogbejegyzésemben Stephanie Fritz, aki több mint 20 éve gyakorló szülésznő, az illóolajok várandósság alatti használatáról tanít. Engedi megválaszolni az illóolajok babavárás alatti biztonságával kapcsolatos legfontosabb kérdéseket, valamint ajánlásokat ad a terhesség alatt használható illóolajokra.

A terhesség olyasmi, amit sok nő élete során megtapasztal. És mivel az emberek életük más időszakaiban annyi csodálatos előnyét látják az illóolajoknak, gyakran elgondolkodnak azon, hogy vajon használhatók-e az illóolajok a terhesség alatt. A válasz igen.

Ma azt fogjuk megvizsgálni, hogyan lehet használni ezeket a természetes megoldásokat a terhesség alatt. Kérjük, konzultálj egészségügyi szolgáltatóddal, mielőtt illóolajokat, étrend-kiegészítőket vagy bármilyen más terméket használnál a terhesség alatt.

Ma Stephanie Fritz gyakorló szülésznővel beszélgetünk arról, hogyan ajánlja az illóolajok használatát a terhesség alatt.

Kezdetnek mesélnél nekünk egy kicsit a szülésznői hátteredről?

Nos, nagyon sikeres szülésznői praxisom van Délkelet-Arizonában, körülbelül '96-ban kezdtem. Aztán 2000-ben lettem hivatalos, ha úgy tetszik, és akkoriban kezdtem el igazán használni az illóolajokat az ügyfeleimnél.

Tehát vidéki területen praktizálok. A lefedettségem két és fél óra volt mindenhova, kivéve délre, mert délen Mexikó volt.

Szóval elég nagy volt a terület, amit lefedtem, és havonta négy-öt-hat csecsemőt hoztam világra, attól függően, hogy mikor születtek. Egyes hónapokban több volt, mint máskor. Így kezdtem el bábáskodni.

Valójában már a 80-as évek óta használtam illóolajokat, de nem igazán éreztem jól magam, ha az ügyfeleimnél használtam őket. Ezért csak magamon használtam. A családom szerint mind büdösek voltak, ezért nem is használtam őket annyira.

De csak a doTERRA megjelenése után kezdtem el igazán alkalmazni őket az ügyfeleimnél. De még ez is szuper lassan ment. Kezdetben nagyon konzervatív voltam, mert nem sok mindent írtak a terhességi illóolajokról. Szóval így kezdtem.

Ez annyira lenyűgöző. Úgy értem, több mint 20 éves bábai tapasztalatod van, és ahogy mondtad, havonta akár hat-hét babát is segítesz a világra hozni. Ez annyira gyönyörű.

Igen, szeretem, amit csinálok. És a doTERRA és a bábaság összeházasítása egy valóra vált álom. És ez az igazi szándékom, hogy megosszam veletek, milyen erőteljesek lehetnek ezek az olajok, és hogyan adhatnak erőt nektek, akár szülésznő, akár dúla, akár anya vagy, vagy csak valaki, aki természetes módon akarja kezébe venni az egészségét.

Szeretek segíteni az embereknek megérteni, hogy vannak lehetőségeink, és ezek az illóolajok ezeket a lehetőségeket kínálják. Tudod, nem sok mindent lehet szedni, amikor terhes vagy. Ezt mondom az ügyfeleimnek is.

De az illóolajokat teljesen biztonságosan szedheted. És hatékonyak, és költséghatékonyak.

Abszolút. Említetted, hogy nagyon régóta foglalkozol az illóolajokkal, de eltartott egy ideig, amíg elkezdted használni őket a gyakorlatodban. Mi volt az, ami meggyőzött arról, hogy elkezdd használni ezeket a nőknél, akiknek segítesz?

Nos, őszintén szólva, nagyon lassan kezdtem, amikor először kaptam olajokat. 2008 áprilisában kezdtem. Szóval tényleg az első héten, amikor a doTERRA elindult, akkor kezdtem.

És emlékszem, hogy a legelső szülésen, amin részt vettem, teljesen a jelenben akartam lenni ennek az anyukának. Száz százalékban földelve és jelen lenni. És így kitalálhatjátok, hogy az olaj, amit választottam, a földelő Balance keverék volt. És csak magamra kentem, hogy én legyek a jelenben lévő bába.

És ahogy végigmentünk vele a vajúdáson, ő folyamatosan, fészkelődött, a nyakamat szagolgatta. Érezte, hogy ez van rajtam.

Aztán cseréltük, és itt volt az ideje, hogy pozíciót váltsunk. Beszállt a kádba, de határozottan kényelmetlenül érezte magát. És azt mondta: "Csak, csak érezni akarom azt az illatot, ami neked volt... Közelebb kell jönnöd hozzám, Stephanie."

Nos, pontosan tudtam, hogy mi az. Így hát az asszisztensem kiment a kocsimhoz, és elhozta az olajokat, mert ez volt a legelső szülésem velük.

Így hát megragadtam azt az olajat, és csak annyit tettem, hogy levettem a kupakot. Nem tettem sehova, se rá, se a vízbe, se semmire. Csak levettem a fedelet, és így koncentrált. És képes volt olyan tökéletes szülést végrehajtani, amilyet akart. Nem is tudtam, hogy ez mennyire így van, amíg el nem mentem egy szülés utáni látogatásra, és ő azt mondta: "Ez az illat segített át a szülésen."

Csak azért mesélem el ezt a történetet, mert nagyon fontos tudni, hogy gyakran csak le kell vennünk a kupakot, és máris varázslatos. Tudjátok, annyi minden történhet, ha csak megszagoljuk ezeket a csodálatos ajándékokat, amelyekkel rendelkezünk. Így kezdtem el használni őket a szüléseimen.

És aztán apránként, egyre többet és többet csináltam. Segítették az utam. És így, ismét csak apránként használtam őket minden egyes szülésnél. És tényleg, mondhatnám, hogy isteni vezetéssel, és csak az intuíciómra hagyatkozva, és tudtam, hogy mit, hogy ezt vagy ezt próbáljam ki. És őszintén szólva így kezdtem el használni őket az ügyfeleimnél.

Ez annyira hihetetlen. És ahogy említetted, néha csak az illat, még csak ki sem kell venni az üvegből. Annyira erős és erőteljes, hogy az illat olyan hatással van a légkörre. És megvan az ereje, hogy segítsen az anyukának, és hogy segítsen neked is, ahogy az elején mondtad.

Stephanie, sokan aggódnak az illóolajok biztonságossága miatt a terhesség alatt. Mit javasolsz?

Te jó ég! Igazad van. Ez az első számú kérdés, amit kapok. És nagyon tetszik, hogy ezt kérdezed, mert szeretném ezt tisztázni. Szóval köszönöm.

A tisztaság jelentősége

A rövid válasz az, hogy terhesség alatt kerüljük a muskotály zsályát és a jázmint, szoptatás alatt pedig a borsmentát. Ez tehát a rövid válasz, HA doTERRA illóolajokat használsz. Más márkáról nem tudok beszélni, mert én nem azt használom. És biztos akarok lenni abban, hogy, tudod, nagyon fontos, hogy ezek, tiszták legyenek, hogy hatásosak legyenek, hogy a megfelelő helyről származzanak, hogy a megfelelő időben származzanak. Mindezeknek a dolgoknak hatása van, mint tudjuk.

Sok vegyes információt fogsz látni a különböző könyvekben az olajokról és azok biztonságosságáról a terhesség alatt és az újszülötteknél. De szeretném, ha az emberek megértenék, hogy ezeket a könyveket minden olajhasználó szem előtt tartásával írták. Tehát ultra konzervatívak lesznek, mert az olvasók nem feltétlenül a legmegbízhatóbb forrásból származó olajokat használják.

 

És itt egy nagyon nagy óvatosságra intek. Kérem, kérem, kérem, kérem, ne drogériákban vagy a helyi áruházban szerezd be az olajokat. Egyszerűen nem lehetsz biztos ezeknek az illóolajoknak a minőségében. Az információk, amelyeket a könyvemben, az Illóolajok a terhességhez, a szüléshez és a babákhoz című könyvemben közlök, személyes tapasztalataimból származnak, amelyeket a bábai gyakorlatomban sok-sok éven keresztül használtam ezen olajokat.

Tudjuk, hogy a terhesség alatt fokozott az érzékenység. És nagyon vigyázni fogunk arra, hogy mit teszünk a testünkbe és hogyan használjuk. De nagyon hatékonyan használhatók, és a doTERRA olyan szabványt állított fel, amely megnyugtat minket, hogy ezeket az olajokat nyugodtan használhatjuk terhesség és szoptatás alatt is.

Muskotály zsálya

Szóval visszatérve, amitől távol kell maradnod vagy kerülnöd a Clary Sage és a jázmin. A Clary Sage ellazít és nyugtató hatású. De arra kérem a nőket, hogy általában véve ne használják ezt a terhesség alatt, hacsak nincs nagy tapasztalatuk az olajokkal, egyszerűen azért, mert sok más olaj van, ami ugyanazt tudja elérni, ami nem annyira agresszív, mint ez. 

Tehát ne feltétlenül hozd be őket, hacsak nem áll már minden tökéletesen összhangban ezzel. De ha a vajúdás már beindult, és esetleg elakad, akkor itt az ideje a Clary Sage használatának, mert ez segíthet az összehúzódások erősítésében. És ez lesz a tökéletes olaj erre.

Jázmin

Aztán a borsmenta - és a jázmin ugyanígy. A jázmin, hasonló, abban, amit az összehúzódásokkal csinál. Segíthet az összehúzdások erősítésében. Remekül ellazít és megnyugtat. De ismét csak azt mondom, hogy kerüld. Vannak más dolgok is, amelyek segíthetnek ebben. Tartsd szem előtt ezeket.

Minden bizonnyal vannak ilyen olajok keverékekben, és a jázmin is megtalálható a bőrápolásban. És ez teljesen rendben van. Rendben van, ha keverékben van, mert megváltozik – szinte megváltoztatja az irányt. Egy kicsit elnémítja. Tehát, mint a Clary Sage a Clary Calm-ban, tökéletes a terhességre, mert ez segít, valóban segít egyensúlyban tartani. Szóval szeretem a Clary Calm-ot terhesség alatt, de Clary Sage-et nem.

Borsmenta

És aztán a borsmenta. Általában óva intek a borsmentától, mert egyeseknél csökkentheti a tejellátást, azoknál, akik szoptatnak. Nem mindig, de egyeseknél igen. Szóval kerüld el. Vannak más olajok, amelyeket használhatsz a borsmenta helyett. Végül pedig mindig azt mondom, hogy kövessük a saját megérzéseinket. Te vagy az, akinek a tested felett való rendelkezést adták, és minden test más és más. Szóval kérlek, csak használd a józan eszed, és tényleg azt tedd, amiben jól érzed magad.

Stephanie, az utolsó kérdésem az lenne, hogy tudnál-e mondani nekünk két-három kedvenc olajodat, amit a nőknek ajánlanál, akikkel dolgozol.

Te jó ég, tényleg azt akarod, hogy csak kettőt vagy hármat mondjak? 

Balance és vadnarancs

Kettő, ami mindig eszembe jut, a Balance és a vadnarancs, mert imádjuk a Balance-t. Én... én egyszerűen nagyon szeretem a Balance-t. Ez volt az első, amit a szüléseknél használtam. És imádom.

Tehát a Balance éppen ezt segíti, egy anyát megalapozottan és kiegyensúlyozottan tartja, itt a jelen pillanatban. És így, különösen a szüléskor, sok félelem járhat a születéssel. És a Balance segíthet abban, hogy visszahozzon a jelen pillanatba, ne aggódj a múlton vagy a jövőn, ne aggódj amiatt, hogy mi fog történni, hogy elég jó anya leszel-e, és hasonló dolgok. Ne vigyél bele félelmet. Tökéletesen összpontosíts arra, ami itt és most történik.

A vadnarancs nagyszerű, ez az a boldogító olaj. És ez a kettő együtt csodálatos. Szóval ha csak két olajat vihetnél magaddal a szülőszobába, a szüléshez, akkor ez a kettő lenne az. És szuperül lehet őket együtt párologtatni. Csodálatos illatuk van. Egyszerűen békét és egyensúlyt hoznak a szobába, mint semmi más. 

Tömjén és copaiba

A tömjén és a copaiba két olyan olaj, amely mindenre és bármire jó. Szóval nagyszerű, hogy mindig kéznél legyenek, - mindig.

Folytathatnám még, nagyon megnehezítetted a dolgomat. De, tudod, annyi minden van, amit kiemelhetnék. De tényleg, amilyen olajokkal rezonálsz, és amik a kedvenceid, azok fogják a legtöbb örömet okozni neked a terhesség és a szülés során.

És egy kis titok, amit megtanultam. Ezt valójában Dr. Hill-től tanultam, hogy a copaiba egy olyan olaj, amely segít az összes többi olajnak jobban együttműködni, és ezt nagyon szeretem.

Szóval van egy csomó keverék és protokoll, amit ajánlok. És észre fogod venni, hogy a copaiba szinte mindegyikben benne van, mert segíti a többi olaj jobb működését. Szóval ez az én kis tippem. Mindenkinek szüksége van a copaibára, vadnarancsra, Balance-ra és a tömjénre. És a nyelvembe harapok, hogy ne mondjak többet.

Köszönöm szépen az ajánlásokat. És Stephanie, köszönöm szépen, hogy időt szakítottál arra, hogy megoszd velünk a sokéves tudásodat és a kéznél lévő szakértelmet.

Megtisztelve és áldottnak érzem magam, hogy ezt megtehetem. Köszönöm szépen a meghívást, ez az, amit szeretek csinálni, hogy megosszam a szakértelmemet és a szenvedélyemet ezekkel az illóolajokkal kapcsolatban azokkal az anyukákkal, akik ezt keresik, amikor annyi félelem van az illóolajok és a terhesség körül. Ez az, amit tenni szeretnék, hogy megpróbálom megszüntetni ezt a félelmet. Szóval köszönöm, hogy segítesz nekem, hogy megoszthassam a szenvedélyemet.

Megjelent angolul, fordította Komáromi Szabolcs, aki minden közléssel kapcsolatos jogot fenntart. Puszi!

Copyright © Komáromi Szabolcs


Illóolaj beszerzéshez (nagyker áron) szólj nekem: segítséghez írj emailt, vagy messenger üzenetet!



Barátsággal:

Szabolcs

email: szabolcs.komaromi at gmail.com

Kérdésed van? Hívj! 70 433 6080 

> > > Tartalomjegyzék a többi termékhez ezen az oldalon.

Hivatalos árlista itt nyílik külön ablakban.   

Kövesd az Olajkertet Facebook-on, vagy iratkozz fel a blog email értesítőjére az oldal tetején, ha érdekel hasonló tartalom!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Aroma titkok - tabuk nélkül (május 11. Budapest)

Kérj mintát, ha még nem ismered a doTERRA-t!

Illóolaj előállítás: hidegen sajtolás

doTERRA tömjén - frankincense illóolaj

Állatok és esszenciális olajok (kutya, cica)

doTERRA promóciók 2024. április

Általános tisztítószer házilag illóolajokkal

A teafaolaj felhasználási módjai:

doTERRA bazsalikom esszenciális olaj

Esszenciális "parfüm" receptek