Várandósság és esszenciális olajok (Christine Russell)

Christine Russell

Copyright © Komáromi Szabolcs

A honlap tartalma, illetve oldalainak bármilyen alkotóeleme (szöveg, kép, stb.) Komáromi Szabolcs engedélye nélkül nem használható fel.

Ebben a blogbejegyzésben Christine Russellel beszélgetünk az illóolajok terhesség alatti használatáról. Megbeszéljük, hogy milyen alkalmazási módszerek a legjobbak a terhesség alatt, milyen olajoktól kell távol maradni a várandósság alatt, valamint az ő kedvenc olajairól, amelyeket terhesség alatt használhatsz.

A babavárás mérhetetlenül sok örömet, de sok változást és új tapasztalatot is hozhat. E folyamat során talán elgondolkodtál azon, hogyan illeszd be az illóolajokat a terhességi rutinodba, és ma eláruljuk a legjobb tippjeinket és trükkjeinket. 

Christine Russellel beszélgetünk az illóolajok terhesség alatti használatáról. Mielőtt elkezdenéd használni az illóolajokat a terhesség alatt, kérjük, konzultálj orvosoddal. 

Ez egy igazán szórakoztató téma, és tudom, hogy ez egy olyan téma, amiért nagyon lelkesedsz. Szóval az első kérdésem hozzád - és azt hiszem, sokaknak van ilyen kérdése -, hogy használhatok-e illóolajokat a terhesség alatt?

Igen, egész nyugodtan! A doTERRA illóolajok, megfelelően használva, természetesek és valóban biztonságosak a nők számára a terhesség alatt. A terhesség alatt az illóolajok - azok, amelyek biztonságos forrásból származnak, amelyek CPTG (Tanúsított, Tiszta, Letesztelt Minőségű) minősítésűek, mint a doTERRA-é - igazán hatékony, támogató lehetőséggé válnak a nők számára a várandósság alatt, hogy gondoskodjanak magukról. 

Amikor várandós voltam a három kisgyermekemmel, két terhességem alatt is használtam olajokat. Egyszerűen megkönnyebbülésnek éreztem, hogy ezeket a természetes eszközöket használhattam, hogy támogassanak az utazás során, mert sok más dolgot, amit használni szoktam, nem tudtam.

A terhesség olyan különleges időszak. Szent és egyben nagyon sebezhető is. A második terhességem alatt nagyon hálás voltam, hogy a kezem ügyében voltak ezek a természetes egészségügyi támogató eszközök, amelyekkel támogatni tudtam. Az olajok pedig csodálatos eszközök.

Úgy tapasztalom, hogy sok nő a terhesség alatt kezdi el használni az illóolajokat, mert ez egy olyan időszak, amikor a nők természetes megoldásokat keresnek, és természetesebb megoldásokra cserélik le az otthonukban, a testükben vagy a testükön használtakat. Tehát ez egy olyan időszak, amikor a nők gyakran keresik az egészséget és a harmóniát, és az illóolajok igazán szép lehetőséggé válnak számukra.

Ez annyira hihetetlen. És tudjátok, milyen erőteljes módon képes a doTERRA befolyásolni az emberek életét. A másik nagy kérdés, ami az embereknek az illóolajokkal és a terhességgel kapcsolatban felmerül, hogy vannak-e olyan illóolajok, amelyeket kerülnöm kell, amíg terhes vagyok?

Ez egy nagyon jó kérdés. Tehát van néhány olaj, amit teljesen elkerülnék, és van néhány, aminek a használatát csak csökkenteném. Tehát azok, amelyeket nem akarunk használni a terhesség alatt, elég egyszerűek. Ez a Clary Sage, és nagyon vissza kell vennünk a jázmint és a mirhát. Érdekes módon ez a három olaj lesz az, amit a nők a szülés alatt és a szülés utáni korai időszakban használni akarnak. Tehát használhatjátok őket, csak... csak nem ajánlott a terhesség alatt.

Én személy szerint a forró olajok enyhe használatát is javaslom. Tehát szegfűszeg, fahéj, kasszia, csak ne használjunk belőlük sokat. És mindig emlékeztetem a terhes anyukákat, hogy ne használjanak citrusolajokat helyileg, mert a terhesség alatt és a hétköznapi életben is fényérzékenyek lehetnek. Ezek tehát a legfontosabb olajok és használati útmutatók a terhesség alatt.

Szóval említetted a citrusolajokat, hogy a helyi alkalmazástól ilyenkor távol kell maradnunk. De vannak bizonyos alkalmazási módszerek, amelyek a legjobbak várandósság alatt?

Aromatikus használat

Igen! Ez egy másik nagyszerű kérdés. Két módszert ajánlok a terhesség alatt, az első az aromás, tehát a diffúzor használata, vagy csak a tenyerünkből való belégzés. Vagy ha olyan anyuka vagy, hogy más gyerekek is szaladgálnak körülötted, talán csak fogd az üveget, nyisd ki és lélegezd be. 

Helyi használat

A második felhasználási mód a helyi használat lenne. Tehát ha valaki új az olajok terén, tehát azoknak az anyukáknak, akik újak az olajok terén, azt mondanám, hogy kezdjük az aromával. Tehát használjunk diffúzort, ismerkedjünk meg az illóolajokkal, használjuk őket a tenyerünkben, lélegezzük be őket, és élvezzük az aromás előnyöket. Aztán ha már jobban belejöttél, és elkezded helyileg használni az olajokat, akkor elkezdheted helyileg használni az olajokat további támogatásként.

Amire mindig szeretem emlékeztetni az anyukákat, az a bő hígítás a terhesség alatt. Én mindig szeretek hígítani, de különösen a terhességem alatt hígítottam többet, vagyis még egy kis vivőolajat adtam az olaj alkalmazásához. Tehát ha egy csepp levendulát akartál használni, akkor használhatsz egy pumpányi doTERRA frakcionált kókuszolajat.

Tehát a helyi alkalmazáshoz nagyon jó, amikor babát vársz. Ajánlom a lábmasszázst; ajánlom a hasmasszázst; ajánlom a fej- és nyakmasszázst, halántékmasszázst, hátmasszázst. Nagyon ápoló és jótékony hatással lehet az anyára.

Esszenciális olajok a fürdővízben

A harmadik mód, ahogyan szeretem használni az olajokat a várandósság alatt, az aromás és a helyi alkalmazást ötvözi, és a forró fürdő. A legkellemesebb dolog, amikor egy kis embert hordozol magadban, hogy pihenteted a lábad és veszel egy kellemes forró fürdőt.

A kedvenc receptem a forró fürdőhöz pedig az, hogy egy - három csésze természetes epsom-sót használok, és aztán - tehát semmi illatanyag vagy bármi más hozzáadása nélkül. Ehhez hozzáadhatod - a két kedvenc kombinációm, az első a levendula és a tömjén. Tehát egy-két csepp levendula, egy-két csepp tömjén az epsomsóba, keverjük össze őket, majd öntsük bele a fürdőnkbe.

A második kedvenc anyukafürdetőm az AromaTouch. Tehát foghatod az AromaTouch masszázskeveréket, amit a doTERRA állított össze nekünk, és ugyanúgy használhatod az epsom-sókban és a kádban, és ücsöröghetsz, relaxálhatsz, esetleg meghallgathatsz egy szép, nyugtató dalt vagy olvashatsz egy könyvet. Ez egy igazán kellemes időszak a test helyreállítására egy várandós anyuka számára.

Azt hiszem, hogy a terhesség alatt az olajok helyileg történő használatának természete is olyan, hogy az embernek megvan ez az érintéses oldala is. Tehát a babával való kapcsolat, az olajok helyi használata a hasadon, a partnereddel való kapcsolat, ha van egy partnered, aki támogat téged ebben a folyamatban, tudod, egy kis lábmasszázs, vagy hagyod, hogy megmasszírozza a hasadat, csak használd az olajokat, hogy fokozd ezt a kapcsolatot.

Van-e bármilyen kérdés, amit fel kellene tennem az orvosomnak az illóolajok terhesség alatti használatával kapcsolatban?

Igen, mindenképpen kérdezd meg orvosod vagy az orvosi csapatod, mielőtt elkezdenéd használni az olajokat, akár a terhesség előtt, akár a terhesség alatt. Jó, ha egyeztetsz velük az általános egészségügyi tervedről, és az esszenciális olajok ennek részét képezik.

Melyek a kedvenc illóolajaid, amelyeket a várandósság alatt ajánlanál a nőknek?

Ajánlok egy egyszerű napi protokollt, amit imádtam a terhesség alatt. És miután ezt megosztottam, belemegyek néhány konkrét rituáléba, amelyek a gyakran előforduló terhességi állapotokra vonatkoznak. Szóval megpróbálok minél többre kitérni, amennyire csak tudok.

Napi reggeli protokollok

Ami a napi protokollt illeti, amit nagyon élveztem a terhesség alatt, és amit fizikailag és érzelmileg is támogatónak találtam, a reggeli rutinom az volt, hogy reggel felébredtem, és egy-két csepp Balance-t cseppentettem a talpamra. Az ágyam mellett tartottam a frakcionált kókuszolajjal együtt. Vegyél egy kis löttyintést a kókuszolajból a hígításhoz, amit említettem, add hozzá a Balance-t, dörzsöld össze a tenyered, vegyél három szép nagy levegőt, és csak érezd, hogy egy kicsit elsüllyedsz és ellazulsz, dörzsöld be a talpad, és máris megteheted a következő lépéseket a reggeli programodban.

Ezután nagyon szeretem, ha egy csepp citromot teszek a vízbe. Tehát akár egy szép nagy rozsdamentes acél palackod van, akár egy pohár, egy csepp citromot tegyél a vízhez, hogy elkezdhesd a napodat. 

És az utolsó dolog, amit nagyon szeretek csinálni, hogy a borsmenta reggel a közelben van, gyakran nagyon sokat segített nekem, vagy ha nagyon fáradt voltam, amit különösen az első trimeszterben tapasztaltam, az anyukák nagyon fáradtak tudnak lenni. Vegyél egy cseppet a borsmentából, dörzsöld össze a kezed, lélegezd be háromszor, majd masszírozd meg a tarkódat és esetleg a hasadat.

Napi délutáni protokollok

Aztán délután, amit szeretek csinálni az energia érdekében, mert a várandósságom bizonyos szakaszaiban kicsit lomha voltam, és tudom, hogy ez gyakori a nőknél, hogy "Oké, több energiára van szükségem". Szeretek összeállítani egy diffúzor keveréket. Szuper egyszerűnek tartottam a vadnarancsot és a borsmentát, két cseppet mindegyikből a diffúzorba a nap folyamán. Így amikor otthonról dolgozom, vagy csak mosogatok a konyhában, a borsmenta és a vadnarancs a diffúzorban tartja az energiaszintet. 

Aztán a délután folyamán beveszem az első adagot a napi Lifelong Vitality étrend-kiegészítőből. Tehát én az enyémet ebédidőben és este venném be. Ismétlem, reggel néha egy kicsit émelyegtem, ezért a táplálékkiegészítőket ebédidőre és vacsorára tartogattam. Ez egy olyan rituálé, amelyet mindenképpen ajánlok terhesség esetén, mind a táplálékkiegészítő fizikai, mind pedig az érzelmi támogatás miatt.

Napi esti protokollok

Estére pedig imádni fogjátok az esti rituálémat. Annyira jó. Tehát amikor vacsoráztok, akkor bevehetitek az LLV-t, az Élethosszig tartó életerő kiegészítőt. Javaslom a PB Assist szedését is, tehát a probiotikum fogyasztását, akár reggel, akár este, rajtatok múlik, de a bélrendszer támogatását a terhesség alatt is nagyszerű dolog beiktatni.

Ezután azt javaslom, hogy fürdéskor, akár minden este, akár hetente néhányszor, adjunk hozzá két csepp tömjént és levendulát vagy AromaTouch-ot az epsom-sóhoz, lazítsunk, relaxáljunk, szánjunk időt magunkra. Aztán amit én csinálnék, az az, hogy van egy kis készlet az éjjeliszekrényemen, ahol lefekszem aludni, és ott van a Rose Touch és a Frankincense Touch. És mielőtt minden este lefeküdtem volna, fogtam a rose touch-ot, és egy szép nagy szívet kentem a hasamra. Aztán fogtam a tömjén touch-ot, és szívet átrajzoltam a hasamon. A kezemet a hasamon hagynám, becsuknám a szemem, és egy percig pihennék. Egy percig éreztem, amit éreznem kellett, hogy belemerüljek abba a kapcsolatba a babámmal, és csak élveztem és hagytam, hogy megéljem. Aztán általában fogok egy kis kókuszolajat, és jól belemasszírozom, mert ezek az olajok a bőrödre is jótékonyan hatnak. Azt hiszem, ez volt a kedvenc rituálém, amikor terhes voltam. Imádtam csinálni. És érdekes módon, amikor a baba - amikor megszületett - a két olaj, amit szeret: rózsa és a tömjén.

Az esti rutin befejezéseként a Serenity olajjal kend be a talpad. Ez a mi nyugodt keverékünk, egy-két csepp, különösen a harmadik trimeszterben, amikor nagyon fáradtak vagyunk éjszaka.

A Deep Blue-t egy kicsit bedörzsölném a fájdalmakra. Tudni fogod, hogy neked és a testednek hol van az a pont. Ez minden nőnél más és más.

Aztán az Adaptiv a diffúzorban nagyszerű volt. Szerettem az Adaptivot használni abban az időben, hogy igazán pihentető alvásba kerüljek. Ez az én napi protokollom. 


Christine Russell


doTERRA On Guard termékek az otthonodban

Ezután szeretnék megosztani veletek néhány konkrét rituálét, amelyek valóban támogattak engem és néhány más anyukát a terhesség útján. Az első, ami nagyon gyakori, az az, hogy a nők a hagyományos háztartási tisztítószereket és háztartási termékeket, amik az otthonukban vannak, le akarják cserélni egy természetesebb opcióra.

Mindig azt javaslom, anyukák, hogy a vegyszereket távolítsátok el otthonról. Így sok háztartási tisztítószeredet helyettesítheted az On Guard tisztítószer-koncentrátummal. Nagyon egyszerű elkészíteni a saját szórófejes flakonokat. 

Ezután a mosószappan helyett az On Guard mosószer, ami csodálatos. És nagyon jól jön, ha egyszer megszületik a baba, mert ha egyszer megszületik a baba, és te mosod a szennyesét, nagyon fontos, hogy legyen egy nagyon természetes megoldás a baba összes szennyesének mosására. Így máris átálltál. Így eggyel kevesebb lesz a teendőd, ha a baba megérkezik.

Aztán a kéziszappan, a doTERRA-nak van egy gyönyörű On Guard kézmosója, ami egy habzó kézmosó, és azt ajánlom, hogy minden fürdőszobában legyen. Ez egy nagyon gyors és egyszerű módja annak, hogy a természetes tisztítószereket és termékeket azonnal bejuttassuk az otthonunkba. Szóval először is mindig ezt ajánlom. 

Tömjén, rózsa, Balance és a doTERRA Lifelong Vitality Pack

Egy apró támogatás SOKAT segített nekem. Használnám a tömjént és a rózsát, amit az előbb említettem, kend a tarkóra és a Balance-t a talpra, ahogy említettem, és maradjon igazán következetes a Lifelong Vitality kiegészítővel.

Gyömbér

Azok számára, akik hányingert tapasztalnak, egy lehetőség a gyömbér. Foghatsz egy cseppet a gyömbérolajból, és beleteheted egy kis meleg, forró vízbe, ami már egy kicsit lehűlt forralás után. Készítsetek magatoknak egy kis gyömbérteát. Csinálhatsz gyömbéres citromos vagy csak gyömbéres teát. És ez tényleg segített a hasamnak megnyugodni.

Kardamom

Az utolsó trükk pedig egy igazán jó trükk. Fogjatok egy kis kardamomot, csak egy keveset a mutatóujjatok és a hüvelykujjatok közé, és masszírozzátok be a fületek mögé és a fülcimpátokat is. 

ZenGest ; TerraZyme 

Azoknak, akiknek emésztési problémáik vannak, ami nagyon gyakori, szeretem a TerraZyme-ot az étkezéseimhez szedni. Ez csak segít lebontani az ételt, és megkönnyíti a szervezet számára az emésztést. Az én emésztőrendszerem lomha volt, így ezt nagyon támogatónak találtam. Azt is javaslom, hogy igyál rengeteg vizet. Ez nekem nagyon sokat segített. 

Deep Blue ; Bone Nutrient Essential Complex

Oké, azoknak, akiknek görcsöl a lábuk, ami nekem is volt, imádtam a Deep Blue krémet. Rögtön, amikor a görcsök jöttek, bedörzsöltem a vádlimat a Deep Blue-val. Ajánlom még a doTERRA Bone Nutrient Complex kiegészítőt is, mert rengeteg magnézium van benne, ami nagyon támogatja a lábgörcsöket. 

AromaTouch

A másik kis trükk, hogy használod az AromaTouch-ot. Szóval említettem, hogy az AromaTouch az a masszázskeverék, amit imádok a fürdőben. Használhatod a bokád és a vádlid masszírozására is. Szóval, amit tehetsz, hogy veszel egy keveset frakcionált kókuszolajjal és bemasszírozod - a bokádtól a szíved felé haladva. Indítsuk be a vérkeringést, élvezzük az olaj aromás élményét. 

Salubelle

A hasi szeretet és a striák esetében elmondtam neked a kedvenc rituálém a tömjén és a rózsa touch szív alakban a hasra. Kedvencem! Szerelem! Továbbá egy másik keverék, ami nagyszerű a hasadra, a Salubelle. Sok nagyszerű bőrápoló olaj van benne, és ugyanezt az alkalmazást használhatod. A pocakodra gördítheted, bedörzsölheted. Javaslom, hogy hígítsd fel. Tehát vegyél egy kis kókuszolajat, először dörzsöld be vele a hasadat, majd használd a Salubelle-t. És ez az olajkeverék nagyon jól fog jönni a szülés után. Rengeteg felhasználási módja lesz utána. 

Muskátli és levendula

És akkor az utolsó pár tippem a gyengéd mellek, a geránium és a levendula, egy-egy csepp mindegyikből egy kis frakcionált kókuszolajjal, és máris adhatsz magadnak egy kellemes mellmasszázst.

doTERRA Serenity és Adaptiv

A terhesség alatt gyakran előforduló álmatlanságra a doTERRA által létrehozott Serenity termékcsaládot ajánlom. Szóval én azt tenném, hogy egy csepp Serenity-t kennék a talpamra, egy kis kókuszolajjal, és adnék magamnak egy kis lábmasszázst. Lefekvés előtt bevennék egy Serenity lágykapszulát, majd a Serenity-t betenném a diffúzorba. Számomra ez adná meg a tónust - Serenity vagy Adaptiv, attól függően, hogy hogyan érzem magam - megadja a hangulatot a pihentető alváshoz. Azt is tapasztaltam, hogy ez támogatott abban, hogy tovább aludjak. Így azokon az éjszakákon, amikor esetleg elfelejtettem a rituálémat teljes egészében elvégezni, amit emberként elfelejtünk, azt tapasztaltam, hogy gyakrabban ébredtem fel. 

És az utolsó dolog, amit szeretnék megosztani veletek, az néhány egyszerű tipp, amit szerettem. Adaptiv a diffúzorban, nagyon támogató. Tömjén a nyakon. Balance a talpon. És aztán az egyik nagy kedvencem, hogy fogod a Geraniumot, és tegyél egy apró cseppet a mutatóujjadra, nyomd a mutatóujjadat a mellkasod közepére, csukd be a szemed, tartsd ott az ujjadat, és csak ismételd magadban: "Szeretem. Bízom benne. Szeretem. Bízom benne." 

 

Megjelent angolul, fordította Komáromi Szabolcs, aki minden közléssel kapcsolatos jogot fenntart. Puszi!

Copyright © Komáromi Szabolcs


doTERRA termék beszerzéshez (nagyker áron) szólj nekem: segítséghez írj emailt, vagy messenger üzenetet!



Barátsággal:

Szabolcs

email: szabolcs.komaromi at gmail.com

Kérdésed van? Hívj! 70 433 6080 

> > > Tartalomjegyzék a többi termékhez ezen az oldalon.

Hivatalos árlista itt nyílik külön ablakban.   

Kövesd az Olajkertet Facebook-on, vagy iratkozz fel a blog email értesítőjére az oldal tetején, ha érdekel hasonló tartalom!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Aroma titkok - tabuk nélkül (május 11. Budapest)

Kérj mintát, ha még nem ismered a doTERRA-t!

Állatok és esszenciális olajok (kutya, cica)

doTERRA tömjén - frankincense illóolaj

Illóolaj előállítás: hidegen sajtolás

doTERRA promóciók 2024. április

Általános tisztítószer házilag illóolajokkal

Illóolajok használatának 100 módja: belsőleg

A teafaolaj felhasználási módjai:

Esszenciális "parfüm" receptek