Corey Lindley doTERRA alapító interjú 2020. december

Corey Lindley

Szobonya Olivér (doTERRA piacfejlesztési munkatársa) tartott Zoom meetinget Corey Lidley doTERRA alapítóval aktuális, céget érintő témákról, a jövőről, illetve egy kicsit Corey hátteréről. Ennek a fordítása következik most.

Oliver Szobonya

Corey Lindley a doTERRA egyik alapítója, emellett a cég pénzügyi vezetője.
Hatalmas tapasztalattal rendelkezik, több, mint 3 évtizedet töltött már el hasonló területen (direkt értékesítés). Élt Hong-Kong-ban, Japánban, Kínában, Ausztráliában és persze az USA-ban. Vezető pozíciókban dolgozott, több céget segített abban, hogy magasabb szintet érjenek el.
De ugye már régóta a doTERRA csapatát erősíti és nem csupán remek üzletember, aki képes összetett pénzügyi problémákat átlátni, hanem egy nagyszerű személyiség is. Nyolc gyermek édesapja, 20 gyermek nagypapája. Mielőtt átadom a mikrofont egy személyes történet: Néhány évvel ezelőtt az a megtiszteltetés ért, hogy meghívott a házába. Utah-ban volt egy világkongresszus és több céges munkatársat meghívott az otthonába. Az egész ház, a parkoló, a környék, mint egy kisebb falu úgy nézett ki. Ekkor esett le, hogy valószínűleg Utah egyik leggazdagabb embere. S ugye mi nem nagyon sokat beszélünk a doTERRA-nál anyagias dolgokról túlzottan, én sem azért említem ezt most meg, mert hogy pénzzel kapcsolatos. Akkor arra gondoltam, hogy Corey határozottan nem a pénzért kezdte el a doTERRA-t, mivel már akkor is elég jól állt. Szép ház, gyönyörű nagy család, csodálatos feleség, minden amiről csak álmodni lehet.
S amire most igazán kíváncsi vagyok az az Corey, hogy mi volt a miérted, hogy elkezdted a munkát a doTERRA-val? Mert nyilván aki jó befektető az nézi ezt az oldalát is a dolgoknak, de biztos van itt még valami más. Hogy miért lettél a doTERRA alapítója?


Köszönöm a bemutatást Olivér! 

Húsz unoka az helyes, három továbbira számítunk még jövőre.
Húsz évet töltöttem egy hasonló cégnél, az a cég tőzsdén jegyzett direkt értékesítő cég és igen, elég jól mentek anyagilag a dolgaim és a céget is jelentős növekedési pályára tettük.

Mikor a doTERRA-hoz kerültem elég kis cég volt, akkor csinált világszinten valamivel kevesebb, mint 2 millió dollárt havonta (főként USA és kis rész Taiwan). Ugye az akkori cégem munkatársai hívtak a doTERRA-hoz. Hoztam a pénzügyi készségeimet, a nemzetközi tapasztalatomat, ugye elég sokat dolgoztam a tengerentúlon. Eleinte részmunkaidőnek képzeltem el hiszen a cég annyira kicsi volt még, de röviddel a kezdés után világossá vált, hogy hatalmas potenciál van a cégben, abban a tekintetben hogy mennyi jót tud okozni a világban a doTERRA. Aztán röviddel azután rájöttem hogy karrier szempontból a legjobb döntés volt. Havi 2 millióról havi 200 millióra nőttünk, ami elég drasztikus.
2-3 milliárd / év azt jelenti hogy mindössze 12 éves cég de a 10 legnagyobb közvetlen értékesítési cégek között jegyzik. Szerte a világban nagy a növekedés nem csak Európában, Brazília, Kína, Japán. A tawani piac 10 éves de minden évben növekszik, idén is 20(!)%-ot! Épp volt egy online bejelentkezésünk a 10 éves évforduló kapcsán ahol 3000 ember gyűlt össze Taiwanon - mivel Taiwan elég jól kontroll alatt tartotta ezt a covid dolgot. Európa hatalmas piac a növekedés is nagy, de országra lebontva senki sem ér Taiwan nyomába. Egy európai ország sem akkora, mint Taiwan. Németország, Franciaország, Olaszország, Egyesült Királyság jóval nagyobb országok népességet tekintve, de elmaradnak forgalomban Taiwan-tól. Tehát hatalmas jövőbeli növekedés előtt állunk Európában.

Ami nekem a legfontosabb az nem a bevétel növekedése, vagy az alkalmazottak számának növekedése - 4000 világszerte jelenleg.
Ami az én miértem és szenvedélyem igazából a pozitív hatás amit el tudunk érni a világban. Nagyon sok ember életére tudunk hatással lenni. Természetesen nagyon sok vásárlónk, vezetőnk, wellness tanácsadónk tudja élvezni az olajok jótékony hatásait és az ő családjuk.
Én ugye rálátok a beszerzésre, s ami igazán figyelemre méltó hogy 1,6 millió ember életére vagyunk pozitív hatással a beszerzési oldalon. Ezek termesztők Kenyában Nepálban, Guatemalában, Brazíliában, Bulgáriában. Izgatott vagyok, mert még csak most jövünk lendületbe.
100.000 fő ebből maguk a termesztők, akik hatással vannak a családjukra, a közösségükre. Ezek fele nő, akik kistermelők. 80%-uk mindössze 10 hektárnál kevesebb területen gazdálkodik. S ezek a kis területek képesek ellátni a családjukat anyagilag. Lehet, hogy előtte zöldségeket termesztettek most pedig teafát, gerániumot, vagy más növényt amiből magas minőségű esszenciális olajat tudunk nyerni.
Tehát az én miértem jelen pillanatban az, hogy minél több embernek segítsünk és a világ egyre több részén éljenek jobban az emberek.
Farmon nőttem fel, minden nyáron ott dolgoztam apámmal aki mellette iskolai tánár volt. Így különösen kedves nekem, hogy találkozhatom ezekkel az emberekkel és hogy hatással tudunk lenni az életükre.

Most covid alatt 2-3-4x-es de van olyan termék amire 10x nagyobb lett a kereslet. Ez helyezett egy kis nyomást a logisztikai csapatunkra. Olajokból egyébként sosem fogunk kifogyni, jól áll a raktárkészlet is, emellett a legjobb termés volt idén nyáron mennyiségét tekintve a doTERRA történelmében.
De a logisztikai lánc elég összetett és a covid egy kicsit megnehezítette a dolgunkat. Az olaj tekintetében teljes mértékben kontrolláljuk a folyamatokat a beszerzéstől az értékesítésig, de egyéb termék esetén ahol külsős cégekkel dolgozunk sokkal összetettebb. Csak egy példa: Az On Guard fogkrém egyik új és egyedi összetevője Franciaországból származik, onnan Olaszországba megy feldolgozásra majd onnan az USA-ba. Namost a covid esetek növekedése ezekben az országokban azt okozta, hogy ez a logisztikai lánc nehézségekbe ütközött és hónapokra leállt ennek az összetevőnek a szállítása. De már szerencsére túl vagyunk rajta és hónapról hónapra javulnak a számok. Ennek ellenére még vannak nehézségek melyek az utazással, szállítással kapcsolatosak. Nem fogunk kifogyni az On Guard esszenciális olajkeverékből, elég jól betáraztunk belőle és a többi olajunkból is. Izgatottak vagyunk, mivel nemrég Írországban sikerült beindítani egy üzemet, így Európához közelebb került a termelés egy része.

A doTERRA három tekintetben kiemelkedő, úgy hiszem.
Először is rendelkezünk a tökéletes termékkel, amely segít az emberek egészségében, melyek azonnal hatnak, és nagy a kereslet rájuk. És a direkt értékesítés világában fontos tényező, hogy fogyasztási cikkekről van szó, amelyek hónapról hónapra elfogynak. Így nagyon jelentős folyamatos vásárlások száma. Sokan ismerik a doTERRA termékeinek csodálatos természetét, de elmondhatom, hogy ezek a termékek igazán egyediek a direkt értékesítés világában. Amennyire hatékonyak, és ismétlődően vásárolják.
Bárki megtalálja a pénztárcájához passzolót, legyen az citrom, ami alacsonyabb árban van, vagy tömjén és rózsa ami magasabb. Mindenki hozzá tud jutni és részese lehet.

Másodsorban a kompenzációs terv. Egyedi és teljesen a doTERRA-ra lett szabva. Unilevel, ami 7 mélységben fizet, néha nehézséget okoz cégeknek, hogy a tagok sikereket érjenek el. De mikor nagyon erősen jelen van a folyamatos újravásárlás, ez a kifizetési módszer tökéletessé válik.
70% visszatérő vásárlói statisztikát tudunk felmutatni. 100 emberből, aki regisztrál törzsvásárlónak 70-en közülük, folyamatos vásárlók maradnak éves szinten. Erről sok direkt értékesítő cég csak álmodik. Tehát tökéletesen működik ez az unilevel tervvel és az iparág legmagasabb fizetési csekkjei vannak ezáltal karrierszintenként. Emellett van még a hármas erő bónusz, a gyorsindulási bónusz ami 60 napos, alapítói bónuszok és pool bónuszok minden hónapban. Ezzel az iparág legjobbjai vagyunk. Senki más nem fizet olyan magas csekkeket annyi embernek mint a doTERRA.
Az utolsó terület, ami egyedivé teszi a doTERRA-t, azok az emberek.
Az emberek akiknek segítünk a Healing Hands által, iskolák építése, vagy épp a görögországi menekülttábor létese, szexkereskedelem elleni küzdelem, stb. Emellett ott van az egymásra ható beszerzési programunk, amivel emberek millióira vagyunk hatással.

Emellett a doTERRA tagok őszinte törődése mások iránt, hogy megoldják mások problémáit. S nem azért adnak mintát hogy na ő majd később hatalmas üzletet épít, hanem mert segíteni akar az olajokkal. Ez a doTERRA eredete, minden ebből indult. Valaki segít a barátjának, a szomszédjának. Ez a vezérelv, hogyan tudunk segíteni vagy megoldani egy problémát. S ha csakis erre helyezzük a hangsúlyt, minden más magától megoldódik. S ugyanezt látom legyen ez Mexikó, Malajzia, Ausztrália, Brazília, vagy Európában, Oroszországban, hogy azokat az embereket vonzzuk be, akik igazán törődnek másokkal. S így együtt nagy hatással tudunk lenni a világra, ami nem volt ezelőtt tapasztalható. S még csak most kezdtük. Mégcsak 12 éves a cég, még csak most kezdtük, s 10-20 évre előre tervezünk.
Példa: tömjén az egyik legnehezebben beszerezhető olaj. Szomáliából származik ami egy elég nehéz része a világnak. Az egyik beszerző munkatársunk Matt Reed, aki igencsak sok időt töltött Szomáliában. Egyszer megkérdeztem, Matt szeretném tisztán látni a történetedet, hogy akkor most te 30 napot töltöttél fent a hegyekben, hálózsákban aludva, ahelyett, hogy valami szép hotelben szálltál volna meg? Matt azt mondta, ennek csak a fele igaz. Igaz, hogy 30 napig a hegyekben aludtam tavaly, de hálózsák sem volt, szőnyegen aludtunk. Igazán nyomot hagyott bennem ez a fajta elköteleződés, amit Matt mutatott, hogy kialakítsa azt az ellátó láncot a tömjén kapcsán.
10-20 évre előre tervezünk, s nemrég hoztunk tető alá egy több éves szaporítási, faültetési programot Etiópiában, Ománban, Szomáliában tömjén fa ültetésre. Ezt nem azért tesszük ,hogy legyen olajunk jövőre, vagy 2 év múlva, hiszen 8-10 évbe telik mire a tömjénfa  megnő és alkalmas gyanta gyűjtésre. Ma abba fektetünk hogy 10-12 év múlva is legyen olajunk.
Hawaiion ahol a szantálfa nő, tavaly 114  ezer fát ültettünk, ebből 20 ezer volt szantálfa  a többi koa és egyéb fák. Tízezer hektár ami a doTERRA-é ahol egy rezervártumot tudunk építeni ahol ezek a fák generációk számára lesz elérhető. szantálfa esetén 15 év kell mire olajat nyerhetünk 114 ezer tavaly 120 idén az új fák száma. S ezt folytatjuk, mert a doTERRA kapcsán is fektetnünk kell a jövőbe.
Izgatott vagyok mit hoz a jövő, minél többet tudsz annál jobban szereted a céget. S együtt nagyon jó dolgokat tudunk alkotni nem csak a következő pár évben, hanem a következő évtizedekben.
 

Kérdések:

Olivér: Olvastam egy érdekes statisztikát nemrég, hogy minden évben 25 ezer cég indul el a direkt értékesítésben és 96%-uk szűnik meg az első évben. Tehát már maga a piacon maradás nagyszerű, egy kis profitot csinálni már igazán látványos, de bekerülni a 10 legnagyobb cég közé az iparágban teljes mértékben egyedülálló, főleg ilyen fiatalként. S ez a nagyszerű eredmény abból ered, amit a doTERRA képvisel. Így remélem érzitek a biztonságot, amit ez ad. Szeretnénk ezt továbbadni a a gyermekeinknek, az unokáinknak. Ez nem az a cég, aki azt tervezi, hogy lerabolja a pénzt aztán továbblép, itt hosszútávú az elköteleződés, elég csak a faültetési programokra gondolni.
 

Corey: Szokványos emberek vagyunk. Apám tanító volt és gazdálkodó, s úgy nőttem fel, hogy a kemény munka mindennapos volt. S a doTERRA mikor indult az alapítók 1,5 évig egyszer sem vettek fel fizetést. Mindent beleöltek, hogy a doTERRA sikeres legyen. Ennek köszönhetően nincs hitelünk, s nem is tervezünk ilyesmit. A doTERRA a Top 10 direkt értékesítői céglistán messze a legfiatalabb cég, de még a Top 20-ban is. Egyik cég sem olyan fiatal mint, mi. Nagyon gyorsan jutottunk olyan nagyságrend közelébe mint az Amway, vagy Herbalife forgalma. Az okát abban látom, hogy másképp csinálunk dolgokat. Ezek a cégek elsősorban a pénzre koncentrálnak, hogy elsőként pénz legyen. Mi elsőként a segítségre fókuszálunk, s mikor segítünk másoknak a bevétel jönni fog magától. Így a doTERRA üzenete mindig az lesz, hogy mennyi embernek tudunk segíteni, mert ha ezt tesszük, a pénz része magától megoldódik.
 

Olivér: Vannak-e fenntarthatósági célok?

Corey: Igen, van egy bizottság, mely vállalati szinten azon dolgozik, hogy minden régióban karbon semlegesek legyünk. A piacokat külön kezeljük. Európa elöljáró a tekintetben, hogy a csomagolásunk és szállításunk minél fenntarthatóbb módon történjen. Európa mindenképp az USA előtt jár környezettudatosság terén, melyből sokat tanulunk és a bizottságunk azon dolgozik, hogy itt is fenntarthatóbb legyen a csomagolásunk. A fő fókuszunk azon van, hogy a teljes karbon lábnyomunk ne csak semlegesek legyen, hanem pozitív, ami a karbon csökkentését jelenti. S várhatóan néhány éven belül ezt el is érjük. Ennek kulcsa, hogy fákat ültetünk, területeket újraerdősítünk. Jól haladunk, nyilván nem egyformán a világban. Európai piac vezető e tekintetben, Ausztrália ehhez közel, aztán jó jeleket mutat a USA, Kína kicsit lemaradva, ott nem annyira érzik az érintettségüket ebben, de a globális tervünk, hogy mindenki részt vegyen benne.

Olivér: Piacnyitások a közeljövőben?

Corey: Az orosz piaci számok igazán meggyőzőek, Ukrajna és Oroszországot határoló országok (pl. Kazahsztán) folyamatosan növekednek. Nagyon figyelünk Thaiföldre, amit 2021 elején fogunk nyitni. Aztán India, amiben hatalmas potenciál van. Illetve Dél-Amerikai piacnyitások is fókuszban vannak. Jól teljesítünk Latin-Amerikai országokban, mint Brazília, de a többi országban is nagy a kereslet, úgymint Bolívia, Chile, stb. Emellett ott a Közel-Kelet ahol van némi érdeklődés és Afrika, melyek hosszú távú tervek. Dél-Afrika jól teljesít, a többi ország valamivel több időt igényel.
 

Olivér: Mit tanultál külföldön ahol éltél? Mit tanulhatunk tőlük?

Corey: Jól tudom, hogy az amerikaiak bizonyos előítéletekkel rendelkeznek, így nem úgy látjuk a világot ami az a valóság, úgy gondolom, hogy rengeteget tanulhatunk a világ számos tájáról. Évekig dolgoztam Kínában és lenyűgözött a munkához való hozzáállásuk, így nagyon tisztelem őket. Nagy tisztelettel vagyok az európaiak iránt akik előre gondolkodva hoznak döntéseket. Ezekből mind sokat tanulhatunk és kell is, hogy tanuljunk. Úgy látom, hogy az európaiakat és az ausztrálokat jobban érdekli az élet maga, mint az, hogy csak keressünk pénzt. Valahogy jobban törődnek a fenntarthatósággal és a kapcsolataikkal. A világ egy jobb hely, ha együttműködünk és megértjük egymás erősségeit és tudunk fejlődni ezáltal.

Olivér: Melyik az a termék ami nélkül nem tudnál élni?
Corey: On Guard softgelt minden nap használom. Odafigyelek az egészségemre, főleg ebben az időben.
Továbbá próbálom meggyőzni a termékfejlesztő csapatot arról, hogy legyen egy ilyen termékünk: nagyon szeretem a hordozóolajat valamelyik esszenciális olajjal borotválkozáshoz használni. Egyszerűen imádom. Kókuszolaj és mondjuk szibériai fenyő, vagy ami neked szimpatikus (zöld mandarin, vagy valamelyik citrusolajunk). Néha egy kis tömjén, vagy levendula - ezeket összekeverem, felviszem az arcomra, megborotválkozom és felfrissít egész napra. Különösen szeretem a szibériai fenyőt, olyan érzésem van tőle mintha az erdőben lennék. Ismerem a szibériai fenyő történetét, ugye Oroszországból származik, minden reggel ezekre az emberekre gondolok akik begyűjtik, ezzel dolgoznak. Rájuk gondolok és kemény munkájukra, amivel biztosítják számunkra ezt az olajat. Ezek a kedvenc termékeim.
 

Olivér: Milyen az ismétlődő vásárlás egyensúlya az olajok és a táplálékkiegészítők között?

Corey: Mikor elérjük, hogy az emberek elkezdjék használni a táplálékkiegészítőinket, nagyon jó az újravásárlási arány. De nyilván mindenki az olajokat próbálja ki először, így ennek van a legmagasabb újravásárlási aránya. A táplálékkiegészítők is jól teljesítenek, mikor már kipróbálták. Piacfüggő de 40-50-60% között mozog azok száma akik egyáltalán kipróbálták. Viszont akik megtették, a táplálékkiegészítőink egyediségének köszönhetően, hogy olaj van bennük, nagyon jó újravásárlási arányt ér el.

Olivér: Köszönöm az interjút!

Corey: Köszönöm mindenkinek!

 

Én pedig köszönöm, hogy végigolvastad, csak annyit fűznék hozzá, hogy felemelő érzés ezt a céget képviselni.

Barátággal:

Szabolcs

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kérj személyre szabott doTERRA mintát!

Állatok és esszenciális olajok (kutya, cica)

doTERRA tömjén - frankincense illóolaj

doTERRA promóciók 2024. november

2024. november 16. doTERRA nap (RaM-ArT Színház)

Vetiver esszenciális olaj Haitiről

A teafaolaj felhasználási módjai:

doTERRA ősi olajok válogatás (ancient oils)

Illóolajok keverésének útmutatója

Esszenciális "parfüm" receptek